I Torrevieja-området finns bara en bana med "medlemskap" - vilket är den äldsta av banorna VillaMartin, där finns aktier på andrahandsmarknaden med spelrätt för 2 och jag tror att du just nu kan hitta en aktie för ca 11000-12000 EUR - men en årsavgift tillkommer, typ 700 EUR / person. Aktier till salu brukar annonseras på anslagstavlan mitt emot caddiemaster
På VillaMartin är det ett skandinaviskt gäng som går ut tidigt varje måndag, onsdag och fredag och har egna interna tävlingar.
För övriga banor i området gäller greenfee vilket kan köpas med rabatt om man köper ett större antal eller via t.ex MasAmigos
VillaMartins ägare har (hade tidigare) ett häfte om 25 greenfee för 800 Euro, då gällde dessa för spel även på Las Ramblas och La Finca, dvs alla banorna som tillhör samma familj
Till skillnad mot "Mallis" så är högsäsongen för golf på Costa Blanca ungefär från början av oktober till mitten på maj, och riktigt rabatterade priser får man när det är som varmast i juli-augusti, typ spela två - betala för en, eller gratis bil om man är två eftersom få orkar gå 18 hål när det är 35 grader och molnfritt
Beträffanda andra banor så får Las Collinas mycket beröm - i alla fall av singelhcp spelare och där tror jag att man fortfarande kan man få spela gratis i 10 år om man "bara" köper en villa intill - men då pratar vi om 400 - 500.000 EUR eller mer ...