Golf i Torrevejia området

clase

Ny medlem
Är på väg att skaffa ett boende i Torreveija. Mitt stora fritidsintresse är golf och nu när jag/vi är på väg att få mycket fritid så lockar Spaniens väder o golfbanorna. Har ni kunskap om medlemskap eller vinter kostnad för att spela?
Tacksam för tips om banor och kostnader!
Hälsningar blivande Torrebon / clase

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Är på väg att skaffa ett boende i Torreveija. Mitt stora fritidsintresse är golf och nu när jag/vi är på väg att få mycket fritid så lockar Spaniens väder o golfbanorna. Har ni kunskap om medlemskap eller vinter kostnad för att spela?
Tacksam för tips om banor och kostnader!
Hälsningar blivande Torrebon / clase

Här finns det lite info, telefonnummer och mejladresser till de olika som finns i Torreviejaområdet.

http://www.aguasnuevas.n.nu/golf

:sol:

Har en bekant som tipsar om en hålsbana i Orihuela-Jacarilla...

Vistabella Golf

Kontakt
e-post
[email protected]

telefon
+34 966 10 78 46

adress
Ctra. CV-945, Urb. Vistabella Golf, 03310 Orihuela-Jacarilla, Spanien

webbplats
Vistabella Golf

General
antal hål
11 hål, 1 golfbana

greenfee vardagar
€ 36,00

Hei. Har spillt alle banene i området. Litt beroende på hcp. hva som er "bra".Ex.hcp over 20,ikke prøv Las Ramblas. Vistabella,Lo Romero,La Serena og Alicante er fine. Laveste priser får du garantert gjennom Mas Amigos,har sjekket de fleste tillbud andre steder,der har de varierte tilbud :):)

Hej Clase En del nöjer sig med att spela en gång i veckan och då är 40 Euro för en bra bana helt OK. Jag håller till på Mallorca och vill spela mycket. Där är golfen svindyr så greenfee funkar inte om man inte är gjord av pengar. I krisens kölvatten tvingas de dock bli mer flexibla och har lite lägre avgifter under lågsäsong (Vinter) Dessutom sitter många med aktier som inte spelar och tvingas betala årsavgifter . De hyr gärna ut ut sina spelrätter. Ofta finns 1 månaders och 3 månaders "medlemskap" De annonseras inte alltid ut så det bästa är att testa en bana där du trivs och sedan försöka få till ett bra upplägg med dem. Så skall du spela mycket kanske du skall hitta en sådant upplägg.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Precis, jag vill också spela flera ggr/vecka.
Har förstått att det är riktigt dyrt att bli medlem.
Ska kolla ditt tips om att hyra en spelsätt eller förhandla med klubb om månads avgift eller liknande. Tack alla för tips!

I Torrevieja-området finns bara en bana med "medlemskap" - vilket är den äldsta av banorna VillaMartin, där finns aktier på andrahandsmarknaden med spelrätt för 2 och jag tror att du just nu kan hitta en aktie för ca 11000-12000 EUR - men en årsavgift tillkommer, typ 700 EUR / person. Aktier till salu brukar annonseras på anslagstavlan mitt emot caddiemaster

På VillaMartin är det ett skandinaviskt gäng som går ut tidigt varje måndag, onsdag och fredag och har egna interna tävlingar.
För övriga banor i området gäller greenfee vilket kan köpas med rabatt om man köper ett större antal eller via t.ex MasAmigos
VillaMartins ägare har (hade tidigare) ett häfte om 25 greenfee för 800 Euro, då gällde dessa för spel även på Las Ramblas och La Finca, dvs alla banorna som tillhör samma familj

Till skillnad mot "Mallis" så är högsäsongen för golf på Costa Blanca ungefär från början av oktober till mitten på maj, och riktigt rabatterade priser får man när det är som varmast i juli-augusti, typ spela två - betala för en, eller gratis bil om man är två eftersom få orkar gå 18 hål när det är 35 grader och molnfritt

Beträffanda andra banor så får Las Collinas mycket beröm - i alla fall av singelhcp spelare och där tror jag att man fortfarande kan man få spela gratis i 10 år om man "bara" köper en villa intill - men då pratar vi om 400 - 500.000 EUR eller mer ...

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen