Kenth
Känd medlem
Lysande o ska ha det i åtanke när jag acklimatiserat mejDet finns både minigolf och golfgrupper.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lysande o ska ha det i åtanke när jag acklimatiserat mejDet finns både minigolf och golfgrupper.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Trist att läsa då jag rankar dej högt härinne. Har läst mycket av dej o är full av beundran för bl.a. din lokalkännedom!Tack själv Linkan, du har varit trevlig och schysstJag skriver ju inte så mycket heller längre här och lade in nyheter förr men
jag blev ju ganska hårt åtgången som moderator i 5 år och av olika skäl så orkar jag inte med sånt längre
Älskar att informera om det jag kan och vet efter massor av år i Torre och några spanska öar....men...
Chao P![]()
Dessvärre är det ju så att även om 99 av 100 är positiva till det som skrivs så tar man av någon anledning åt sig av just det som den 100 skriver (även om man borde skita i denne). Jag uppskattar definitivt den info som du har gett här i forumet under årens loppTack själv Linkan, du har varit trevlig och schysstJag skriver ju inte så mycket heller längre här och lade in nyheter förr men
jag blev ju ganska hårt åtgången som moderator i 5 år och av olika skäl så orkar jag inte med sånt längre
Älskar att informera om det jag kan och vet efter massor av år i Torre och några spanska öar....men...
Chao P![]()
Nej så är det, jag ska inte klaga för de flesta har givit mig mycket uppskattning genom åren och vänner har jag kvar sen forumets börjanDessvärre är det ju så att även om 99 av 100 är positiva till det som skrivs så tar man av någon anledning åt sig av just det som den 100 skriver (även om man borde skita i denne). Jag uppskattar definitivt den info som du har gett här i forumet under årens lopp![]()
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kyrkans lokaler ligger vid Avenida de las Cortes Valencianas. Adress Calle Luis Cánovas Rodriques 4, Torrevieja.Ingen mer som har några bra ideer på hur man som icke-spanskspråkig kan få kontakt med andra människor?
Jag fick tidigare ett tips om ett café på Svenska Kyrkan och frågade då var denna låg, men fick inget svar. Någon som vet?
TackKyrkans lokaler ligger vid Avenida de las Cortes Valencianas. Adress Calle Luis Cánovas Rodriques 4, Torrevieja.
Det ligger dock en rejäl bit ut (är ofta ute på A. Valencianas men då betydligt längre in mot stan) - men kanske drar det i våffeltarmen så mycket när man är därnere så man beger sig ända dit ut.Väl bekommevia hemsidan kan du läsa mera, se program o.s.v.:
https://www.svenskakyrkan.se/costablanca
Jo jag märkte också att det ligger en bit ifrån mina jaktmarker men blir suget för starkt kanske vi kan dela på en taxiDet ligger dock en rejäl bit ut (är ofta ute på A. Valencianas men då betydligt längre in mot stan) - men kanske drar det i våffeltarmen så mycket när man är därnere så man beger sig ända dit ut.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Vi diskuterade även detta, men "tyvärr" var det så att den absolut största delen av kostnaden bestod av material och inte arbete (kommer att återkomma till detta) och då kan man inte utnyttja rotavdraget. Vet inte om så stämmer (jag vet att rotavdraget enbart gäller för arbetet, men kände inte till denna regel), men brydde mig i alla fall inte om att rotaDu skriver inte något om det men du har väl även sagt åt dem att du vill utnyttja ROT-avdraget (om du inte har använt det fullt ut redan under 2018)?
/Helen
Ett bra erbjudande
Det var väl ungefär så jag resonerade också.Jag har aldrig hört om någon sådan regel tidigare och har precis tittat lite snabbt på Skatteverkets sida och kan inte hitta något om det.
Däremot är det kanske lite onödigt om summan arbetskostnad är väldigt liten.
/Helen
Jag har aldrig hört om någon sådan regel tidigare och har precis tittat lite snabbt på Skatteverkets sida och kan inte hitta något om det.
Däremot är det kanske lite onödigt om summan arbetskostnad är väldigt liten.
/Helen
Ja, det är väl självklart och jag har inte påstått något annat.Om du kollar regler för ROT-/RUT-arbete så står det mycket klart på skattemyndighetens hemsida; ...Det är alltså endast arbetskostnaden som de svenska skattebetalararna subventionerar.
TommyD
Ett bra erbjudande