vilket område i Barcelona?

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av uora, 9 januari 2011.

  1. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    ü!!!! Tack P!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Tack för tipset om parken och hemsidan! Parken såg vi i går och hemsidan skall jag kolla på i morgon. Jag bytte hotell i dag och har fått min balkong - inte med havsutsikt men jag ser in mot staden och hamnen. Det heter Grand Marina och badrummet är nog lika stort som själva rummet på det förra hotellet! Det verkar lugnt och ligger ganska så centralt så nu är jag nöjd. :)

    Jag är nöjd med den spanska sjukvården också måste jag säga. Två sjukhus och en akut ögonoperation på 5 timmar en söndagskväll är inte dåligt! ;;;) Klart bättre än i Sverige tror jag. Men nu får jag inte lov att göra så mycket framöver så det blir nog balkongen de närmaste dagarna - vilken tur att jag bytte hotell tidigare idag!
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Men - vilken otur du har haft. Låter inte bra! Tur att dom tog hand om dig iaf.
    Hoppas allt går bra i alla fall och att du ändå får så trevligt som det går!!

    Suerte!! Kram P ;;;;;);;;;;)
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Önskar en god förbättring! Och att du trots operationen kan njuta av Barcelona...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Tack, tack! Ja det var tråkigt förstås men jag fick bra och snabb hjälp. Just den här sjukdomen måste tydligen opereras inom ett dygn för att det skall gå bra så jag är mycket nöjd med hjälpen jag fick. Lite orolig blev jag förstås när damen i väntrummet berättade att hon hade väntat i 9 timmar! Jeg begrep aldrig varför förutom att det på något sätt hade med pengar att göra. Jag fick vänta en timme först och sedan en kvart på att vakterna skulle låsa upp operationssalen - det var allt.

    Jag får nog inte sett så mycket av Barcelona som jag tänkte mig men det är ju en ursäkt för en ny resa:) Jag har det ju rätt så trevligt här på hotellet också - roomservice, utsikt över stan och till och med ett jacuzzi bad till nästan samma pris som det förra. Jag försökte ladda upp en bild från förra rummet men det funkar inte från ipaden, kan skicka det med mail till någon som kan lägga upp det om ni är intresserade?
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vad härligt det låter ändå! Du är som en prinsessa - inte på ärten väl????
    Helt rätt inställning - att komma tiilbaks! Det borde jag också göra, en gång i B är för lite...
     
  9. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Tråkigt att du blev sjuk just nu men tur ändå att du blev väl omhändertagen. Har bara hört gott om sjukvården i Katalonien, men aldrig behövt anlita den själv. Kan tänka mig att damen som fick vänta inte var EU-medborgare. Då kostar det nog en hel del.

    Är själv på La Palma just nu. Har aldrig sett så många tyska pensionärer på en gång, eller så mycket bananodlingar.
     
  10. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag såg massor av tyskar sist jag var i Hamburg...
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    :eek:

    LOL!
     

Dela sidan

Laddar...