Varning för biluthyrningsföretag

Diskussion i 'Resa med bil' startad av Preciosa, 28 maj 2013.

  1. Jo500

    Jo500 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0


    Men är du säker på att du är helt försäkrad med ditt bankkort? Vad jag förstår täcker det för det första enbart självrisker upp till 10.000 kr. Och för det andra så, om jag uppfattat det rätt, så handlar tilläggsförsäkringen inte bara om självrisken utan att du är helt OFÖRSÄKRAD när det gäller skador på däck, backspeglar, underrede med mer. Självriskeliminering hjälper dig inte om du inte först har en försäkring.. Men har di full koll på detta? Jag är väldigt osäker och känner mig så illa tvungen att ta tillägget för 69 kr per dag..
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Jo500

    Jo500 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Självrisk utan att vara försäkrad??


    Sorry, nu bombar jag med inlägg här. Men som ni kanske set tdigare så är min undran om det verkligen räcker med självriskeliminering (och 10.000 kr låter oavsett lite lågt?)?

    Som jag har förstått det så vill de att man ska köpa till en tilläggsförsäkring (ca 69 kr dygnet) eftersom man annars är helt oförsäkrad när det gäller skador på underrede, vindruta, backspeglar med mera. Som någon i början på den här tråden så täcker den grundläggande försäkringen enbart saker som händer vid typiska bilolyckor - allt annat är du oförsäkrad mot.

    Det är i alla fall så jag uppfattat det hela och i så fall innebär det ju att en självriskeliminering är ganska värdelös. Du måste ju först vara försäkrad..

    Och ja, det är nu du gärna får berätta för mig på vilket sätt jag har fel, annars blir det plötsligt mycket dyrare (eller osäkrare) att hyra bil i Spanien... :-/
     
  4. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Du har rätt! Du kan inte få självriskeliminering för en skada som du orsakat som du inte är försäkrat för. Men så länge man tror och inget händer så har man inte ont av det :)
     

Dela sidan

Laddar...