Varför jag längtar till Spanien

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Don Pedro, 9 december 2019.

  1. Don Pedro

    Don Pedro Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2018
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    43
    Kom hem sent från jobbet idag för att upptäcka att det är blankis på hela uppfarten och det går knappt att ta ett steg utan att slå sig fördärvad. Så därför kastade jag i hinkar och spade och åkte till den kommunala grusdepån. På väg hem så ville inte bilen svänga i en tvär kurva så jag kanade ut i en snödriva. Ingen större fara, men fast satt jag. Så med hjälp av den medhavda spaden, mycket svett och allt grus jag nyss hämtat lyckades jag med nöd och näppe ta mig ut och hem igen och precis när jag svänger in på gården så kommer naturligtvis sandbilen bakom mig. När man sen lite senare får höra av en gormande fru om att det är livsfarligt därute, hämtade du inte sand, varför har du inte sandat så känner jag bara - vad fan gör jag här egentligen…:mad:

    Nog för att det kan vara oväder och kaos i Spanien på sina håll men det här är absolut en anledning till att jag tillbringar en hel del tid i Spanien :).
     
    Linkan, cien, Nalle och 9 andra gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. PerMor

    PerMor Aktiv medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2017
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    44
    Amen Broder
     
  4. marre69

    marre69 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 december 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Japp. Ett stort amen!
    Varenda gång det snöar och jag vet att jag ska behöva skyffla bort tonvis med blötsnö tänker jag på den dagen när jag ska flytta ner. För ärligt talat, det är nästan alltid blötsnö och det väger rejält.
    Varenda gång uppfarten, självfallet uppför en brant backe, är hal som en skridskobana tänker jag på den dagen jag ska flytta ner.
    Varenda gång det blåser som det gjorde idag, där grindhelvetet bankade så att jag inte kunde sova, huset knakade, tunga utemöbler flyttades runt och varje vindkast kändes som en kall lavett, tänker jag på den dagen jag ska flytta ner. Och det blev inte bättre när SMHI i sedvanlig ordning skrev att det var 19 m/s i vindbyarna när väderstationen toppade med fina 29 m/s. Tack för den
    Jag kan säga att det är ofta jag tänker på att flytta ner. Det enda som håller mig kvar här är att tösen ska gå klart gymnasiet. När hon börjar studera på universitet någonstans säljer jag allt och drar. Då finns det inte längre någon anledning för mig att sitta kvar i det här köldhålet.
     

Dela sidan

Laddar...