Utomhuspool/jaccuzzi i Spanien?

Helene N

Medlem
Hej,
Vi vill ha ett bubbelbad eller vad man nu ska kalla det för på taket till vår bungalow. Är det någon som vet vad det kostar i Spanien? Vi ska inte ha ett dyrt lyxigt utan typ ett sådant här: http://rusta.se/bubbelbad-800-l-p75910049.aspx
Är det kanske lönsamt att köa ett i Sverige och ta med sig ner? Vi har ingen som helst aning själva.:sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Intressant alternativ. En vanlig "Hårdvariant" hade jag behövt lyftkran för att få upp på taket men den här kanske man kan baxa in i en hiss modell större?
Jag känner mig osäker på vad ett tak tål i belastningen. Vad tål taket på er Bungalow i belastning och vad skall man räkna med att en takterass i allmänhet tål. Måste man få fram ritningar och hitta bärande balk?

Hej,
Vi vill ha ett bubbelbad eller vad man nu ska kalla det för på taket till vår bungalow. Är det någon som vet vad det kostar i Spanien? Vi ska inte ha ett dyrt lyxigt utan typ ett sådant här: http://rusta.se/bubbelbad-800-l-p75910049.aspx
Är det kanske lönsamt att köa ett i Sverige och ta med sig ner? Vi har ingen som helst aning själva.:sol:

Hej, kolla er helförsäkring i Spanien. Tror ni får svårt att hitta en som gäller för spa på taket. Annars så har jag sett såna billigt på många ställen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Intressant alternativ. En vanlig "Hårdvariant" hade jag behövt lyftkran för att få upp på taket men den här kanske man kan baxa in i en hiss modell större?
Jag känner mig osäker på vad ett tak tål i belastningen. Vad tål taket på er Bungalow i belastning och vad skall man räkna med att en takterass i allmänhet tål. Måste man få fram ritningar och hitta bärande balk?

Jag skulle absolut frågat en byggnadsingenjör som kan räkna på bärigheten av taket, för att vara på den säkra sidan. Det är ju inte bara poolen som taket ska bära utan även ett antal kubik vatten... Inte roligt om man får oväntat besök i vardagsrummet när poolen brakar ner genom taket. Då räcker det inte med kaffe...

Nya trådar

Back
Toppen