Tips på bra hantverkare!

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av haho1018, 18 september 2013.

  1. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    spanska firmor

    Jag har använt ofta spanska hantverkare till div. göromål. Alltid pålitliga. Har de inte kunnat komma på avtalad tid har de ringt... Inga problem. En brasklapp: många av dessa talar inte engelska så man måste kunna spanska.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Flyttfåglarna

    Flyttfåglarna Medlem

    Blev medlem:
    22 februari 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har fått tips om en hantverkare som jag tror kommer från Litauen han heter Andreas och pratar bra engelska. Han ska var pålitlig och billig vad jag har hört. Någon som känner till honom, han bor någonstanns I närheten av Albartera tror jag?
     
  4. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Har använt mig av en spansk ac firma vid två olika tillfällen. Var väldigt missnöjd med hur det funkade med att hålla tiderna då man inte vill sitta och passa i timmar/dagar när dom behagar komma på ens dyrbara "fådagarssemester". ;:(
    Detta missnöje fick dom såklart reda på och inför vår andra ac montering där dom fick dom vara med och offerera, det visade sig vara den billigaste firman även denna gång...sa då till på skarpen att dom får jobbet om dom sköter det enligt avtal/ök. Detta lovade dom och allt efter denna markering gick hur bra som helst och dom gjorde en massa extrajobb utan att ens ta betalt för detta. thumb

    Vad jag lärde mig här var att man måste prata ut ur skägget innan man börjar ett projekt med en spansk hantverkare. När dom väl kommer igång så är det snygga monteringar och även snabba sådana.

    Dåliga hantverkare hittar vi överallt. även i Sverige så det är ju bra med forumet att vi kan få tips om bra spanska hantverkare :)


    :sol:
     
  5. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej!
    Återkommer i ämnet AC då jag funderar på att byta ut min konventionella AC mot en inverter,då jag vill ha bättre verkningsgrad samt ev. lägre kostnader
    Frågade min bergvärmepumpsinstallatör (puh långt ord) vad skillnaden är:

    Han säger generellt att stormarknadsapparater fungerar men man får det man betalar för.En AC har en fast hastighet på kompressormotorn som antingen är av eller på,ungeför som en värmefläkt
    Invertern använder en en variabel hastighet på kompressormotorn typ en bil som saktar ner eller snabbar upp för att hålla vald temperatur

    Invertern är ca 30% effektivare än fast fartenhet,når temperaturen snabbare,tystare.dyrare

    Det finns ju även värmefaktorvärde dvs COP som anger hur effektiv
    pumpen är och generellt högre cop dyrare maskin

    Min fråga är lite hur ni tänker samt har någon installerat en inverter och era erfarenheter.Priset är inte det jag i första hand prioriterar utan bra installationsfirma,bra produkt,garanti,välrenommerat:frusen:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Louis! Jag har Panasonic Inverter i vardagsrummet och två sovrum. Kommer inte ihåg modellnummer. Är jättenöjd med dem. Men de är fortfarande rel. nya.
     
  9. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej Rinconada!
    Vem gjorde din installation,antar du är nöjd med hela konceptet.Har du något ungeförligt pris du betalade
     
  10. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Har två stycken Inverters (entreplan och 2:a plan), bl.a. en Samsung sedan 1 år tillbaka som fungerar perfekt. Nu under vintertid så kommer värmen snabbt och tyst och sommartid detsamma med kylan.

    //J
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...