S
SolenLyser
Guest
Jag har inga pengar i Lichtenstein men ändå tycker jag att måttet är rågat. Om jag ber någon gå in i en butik och stjäla en nyutgiven DVD-skiva till mig för en femma, kallas jag för hälare. Om skattemyndigheterna i Tyskland vill kringgå de lagar och regler som gäller i samhället, anlitar de också en tjuv, eller handlar det kanske om spioneri? Den tyska staten agerar i vilket fall som helst som hälare när de köper hemliga handlingar från en bank av en tjuv. Det tyska finansdepartementet menar att det inte var själva CD-skivan de var ute efter utan bara innehållet på skivan.
Vilket sammanträffande!
Jag var heller inte ute efter själva DVD-skivan, jag ville ju bara se på filmen.
Nu visar det sig att det tyska finansdepartementet tänker dela med sig av stöldgodset och det talas om att Sverige visar stort intresse. Hälarna ställer sig i kö.
Vilket sammanträffande!
Jag hade också tänkt kopiera min DVD-skiva, sälja kopior och därigenom utöka antalet hälare i samhället. Det tycks som om fildelning flyttat in i finrummet.
En annan aspekt är hur fildelningen går till. Är det bara de korrupta skattemyndigheterna som delar på stödgodset? Man kunde ju tänka sig att det såldes vidare till den undre världen. De skulle ha stor glädje av uppgifterna när de skall välja ut vilka rika personer som skall kidnappas.
Jag kan bara säga: Grattis Tyskland för att STASI återuppstått!
Om Sverige agerar som hälare, vem är då stolt över att vara svensk?
Vilket sammanträffande!
Jag var heller inte ute efter själva DVD-skivan, jag ville ju bara se på filmen.
Nu visar det sig att det tyska finansdepartementet tänker dela med sig av stöldgodset och det talas om att Sverige visar stort intresse. Hälarna ställer sig i kö.
Vilket sammanträffande!
Jag hade också tänkt kopiera min DVD-skiva, sälja kopior och därigenom utöka antalet hälare i samhället. Det tycks som om fildelning flyttat in i finrummet.
En annan aspekt är hur fildelningen går till. Är det bara de korrupta skattemyndigheterna som delar på stödgodset? Man kunde ju tänka sig att det såldes vidare till den undre världen. De skulle ha stor glädje av uppgifterna när de skall välja ut vilka rika personer som skall kidnappas.
Jag kan bara säga: Grattis Tyskland för att STASI återuppstått!
Om Sverige agerar som hälare, vem är då stolt över att vara svensk?