Svensk kvinna knivmördad i Malaga

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Spanska Nyheter, 18 juni 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kimmen

    kimmen Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Pust... Jag tolkade det som en retorisk fråga, därför "besvarade" jag den inte. Men naturligtvis var det inte "fel" att nämna att kvinnan var från Sverige. Och det var heller inte "fel" att nämna att mördaren var ursprungligen från Marocko.

    Men jag är inte så j-a korkad så jag tror att en människa begår brott på grund av sin etnicitet.

    /kimmen
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    inte?

    menar du att det är en slump att 60-70 % av kvinnorna blivit våldtagna i vissa afrikanska länder?
     
  4. kimmen

    kimmen Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    offtopic
    Det pågår krig och väpnade konflikter i många afrikanska länder. Våldtäkter har blivit ett "vapen" i dagens krigföring. Det har även t.ex. tyska, ryska och amerikanska soldater sysslat med.offtopic

    /kimmen
     
  5. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    visst försök släta över det bara precis som pkmänniskor brukar göra.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Det är Sveriges journalister som i första hand skall ha på käften. För att kunna upprätthålla en demokrati krävs att man har relevant komplett information samt att alla människor behandlas lika. Detta gäller definitivt inte i Sverige. Svenska tidningar har stora likheter med de som gavs ut i DDR.

    Antag att mördaren i detta hade varit en "pursvensk" - Anders från Bollnäs. Då hade gammelmedia letat upp ett foto och publicerat det med fullständigt namn och uppgifter om den by där han vuxit upp.

    Så snart gammelmedia upptäcker att det inte är "en vanlig spanjor" som utfört dådet, blir man genast restriktiv. Att nämna att någon som har sitt ursprung i Afrika kopplas journalisterna genast till slaveri och förtryck och väljer att undertrycka invandrarfientliga stämningar - vilka idioter!

    Resultatet blir det motsatta, politiker och journalister uppfattas som en samling lögnhalsar - med all rätt.

    Politikerna är naturligtvis de största bovarna, de är de som skapat institutioner typ Diskrimineringsombudsmannen, vars enda uppgift är att behandla alla medborgare i Sverige olika. Jag är så tacksam att jag får bo i Spanien, Spanien med raka rör.
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jag icke förstå..
    I Sverige sätts namn och bild ut i media på förövare
    av bl a mord när dom är dömda i tingsrätten
    oavsett vem personen är..

    Så hände nu med de tre styckmördarna liksom med
    den mördade Elin i Göteborgs baneman..även med Örebro-
    mannen som nu dömts för att ta färska exempel.

    Jag har svårt att uppröras av medias behandling och tråden
    handlar plötsligt om nåt annat än om mord..

    Lägger in en länk färsk statistik över antal utländska medborgare
    i Spanien..bara det nu inte spär på någon annan diskussion.
    Spanien är ett generöst land.
    http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=15215&sectionId=11


    Ciao P :eek:
     
  9. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Du har helt rätt, Preiosa - "när det är dömda". Dessförinnan gäller den svenska urvalsprincipen, som jag beskrivit.
     
  10. kimmen

    kimmen Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Vaddå "släta över"? Det är väl lika illa vem som än gör det?!

    /kimmen
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. kimmen

    kimmen Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Pffff.... :wall:

    /kimmen,
    som nu lägger ned den här tråden...
     
  13. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Låser tråden då den spårat ut..
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...