Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ekots Fredrik Nilsson söker svenskar i Malaga. Ring 08-784 70 39. Gärna RT #Ekot
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om man vill veta sanningen skall man undvika svenska media, de putsar bort "oväsentligheter som detta:
"El suceso ocurrió sobre las 03:30 horas en el «Hostal El Cid» cuando el supuesto homicida, A.B., natural de Marruecos, accedió a una habitación con la intención de agredir sexualmente a las jóvenes, y se produjo un forcejeo, ha informado hoy la Subdelegación del Gobierno en un comunicado."
http://www.abc.es/20110618/espana/abci-muere-mujer-fuengirola-201106180929.html
Det är ungefär samma sak som står på Svenska Text-TV:n, förutom att de kallar mördaren "hemmahörande i Spanien", vilket iofs inte utesluter att han är född i Marocko.
Hm..ja det är ju egentligen inte viktigt var mördarna är ifrån..,
läste just om det bestialiska styckmordet i Sverige som ägt
rum av tre med reptilhjärnor om ens det..Dom drog t.o.m ut tänderna
på killen..Nu är jag lite offtopic men man blir fullständigt stum av
grymheten i världen..och i lilla Sverige är ju inte förskonat på något vis.
Sen får dom låga straff för att dom är unga..19-20 år..dom ska väl
ha maxstraff i alla fall eller?
Denne i Spanien lär väl få mångdubbla 10,11 och 12 år som dessa fick?
Man får ju hoppas att han aldrig kommer ut i samhället.
Saludos P :eyes:
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Jasså du, det ska man? I dagens GöteborgsPosten står att mannen ursprungligen kommer från Marocko.Om man vill veta sanningen skall man undvika svenska media, de putsar bort "oväsentligheter som detta:
"El suceso ocurrió sobre las 03:30 horas en el «Hostal El Cid» cuando el supuesto homicida, A.B., natural de Marruecos, accedió a una habitación con la intención de agredir sexualmente a las jóvenes, y se produjo un forcejeo, ha informado hoy la Subdelegación del Gobierno en un comunicado."
http://www.abc.es/20110618/espana/abci-muere-mujer-fuengirola-201106180929.html
Kimmen, jag tycker du skall skriva några rader till abc.es och berätta för dem att du ogillar att de skriver ut initialer och ursprungsland på mördaren. Nu råkar det vara så att det är det normala sättet att arbeta i Spanien. Sverige har helt andra principer.
Kanske var det fel att nämna att kvinnan var från Sverige?
Ett bra erbjudande
Jösses. Jag bryr mig inte om man anger mördarens ursprungsland eller inte. Det jag reagerade på var att du påstod att svensk media inte anger sådana för dig "viktiga" saker. Det gjorde nämligen GöteborgsPosten idag, precis som jag skrev i mitt inlägg.Kimmen, jag tycker du skall skriva några rader till abc.es och berätta för dem att du ogillar att de skriver ut initialer och ursprungsland på mördaren. Nu råkar det vara så att det är det normala sättet att arbeta i Spanien. Sverige har helt andra principer.
Jösses. Jag bryr mig inte om man anger mördarens ursprungsland eller inte. Det jag reagerade på var att du påstod att svensk media inte anger sådana för dig "viktiga" saker. Det gjorde nämligen GöteborgsPosten idag, precis som jag skrev i mitt inlägg.
Och "crazys": den som sade det, han är det...
/kimmen
Du behöver inte uttala dig, jag har talat om att mördarens ursprungsland nämndes i pappersupplagan.Kimmen, jag bor inte i Göteborg och kan följaktligen inte uttala mig om pappersutgåvan av GP.
Du menar personangrepp som detta?:...dock helst utan personangrepp.
pkmänniskor kan vara så korkade.
Då kanske du som är så intelligent kan upprepa frågan?jag refererade mer till frågan som du uppenbarligen inte klarar att svara på. troligtvis har du inte ens förstått den.
Vad f-n det nu har med saken att göra.
/kimmen
Kanske var det fel att nämna att kvinnan var från Sverige?
Ett bra erbjudande