Svensk kvinna knivmördad i Malaga

Status
Stängd för vidare inlägg.

Spanska Nyheter

-Spanienforum-
En svensk kvinna har knivdödats på ett vandrarhem i den sydspanska staden Malaga. Ytterligare en svensk kvinna är skadad.
imodecount

Mer...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om man vill veta sanningen skall man undvika svenska media, de putsar bort "oväsentligheter som detta:

"El suceso ocurrió sobre las 03:30 horas en el «Hostal El Cid» cuando el supuesto homicida, A.B., natural de Marruecos, accedió a una habitación con la intención de agredir sexualmente a las jóvenes, y se produjo un forcejeo, ha informado hoy la Subdelegación del Gobierno en un comunicado."
http://www.abc.es/20110618/espana/abci-muere-mujer-fuengirola-201106180929.html

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Oavsett vem förrövaren är, anser jag att ett dödsstraff hade suttit fint!

Om man vill veta sanningen skall man undvika svenska media, de putsar bort "oväsentligheter som detta:

"El suceso ocurrió sobre las 03:30 horas en el «Hostal El Cid» cuando el supuesto homicida, A.B., natural de Marruecos, accedió a una habitación con la intención de agredir sexualmente a las jóvenes, y se produjo un forcejeo, ha informado hoy la Subdelegación del Gobierno en un comunicado."

Det är ungefär samma sak som står på Svenska Text-TV:n, förutom att de kallar mördaren "hemmahörande i Spanien", vilket iofs inte utesluter att han är född i Marocko.

Det är ungefär samma sak som står på Svenska Text-TV:n, förutom att de kallar mördaren "hemmahörande i Spanien", vilket iofs inte utesluter att han är född i Marocko.

Hm..ja det är ju egentligen inte viktigt var mördarna är ifrån..,
läste just om det bestialiska styckmordet i Sverige som ägt
rum av tre med reptilhjärnor om ens det..Dom drog t.o.m ut tänderna
på killen..Nu är jag lite offtopic men man blir fullständigt stum av
grymheten i världen..och i lilla Sverige är ju inte förskonat på något vis.
Sen får dom låga straff för att dom är unga..19-20 år..dom ska väl
ha maxstraff i alla fall eller?
Denne i Spanien lär väl få mångdubbla 10,11 och 12 år som dessa fick?
Man får ju hoppas att han aldrig kommer ut i samhället.

Saludos P :eyes:

Hm..ja det är ju egentligen inte viktigt var mördarna är ifrån..,
läste just om det bestialiska styckmordet i Sverige som ägt
rum av tre med reptilhjärnor om ens det..Dom drog t.o.m ut tänderna
på killen..Nu är jag lite offtopic men man blir fullständigt stum av
grymheten i världen..och i lilla Sverige är ju inte förskonat på något vis.
Sen får dom låga straff för att dom är unga..19-20 år..dom ska väl
ha maxstraff i alla fall eller?
Denne i Spanien lär väl få mångdubbla 10,11 och 12 år som dessa fick?
Man får ju hoppas att han aldrig kommer ut i samhället.

Saludos P :eyes:

sant! Stackars föräldrar och anhöriga!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Som jag skrev innan så är det inte viktigt var förövare
kommer i från men däremot upprörs man av att det händer så
många mord på unga tjejer. Minst ett 10-tal i Sverige de senaste
2 åren (förutom alla andra mord). Den siste serievåldtäktsmannen (Örebro)
hade ju också kunnat få några liv på sitt samvete med sin framfart.

DET kan man diskutera..och det finns ju inte så mycket att göra åt
verkar det som. Långa straff och dödsstraff avskräcker ju ingen
som är sjuk i huvudet och ondskefull.
Hur ska man kunna skydda tjejerna från detta annat än att informera
och upplysa? Man är ju oerfaren och lättlurad i den åldern också.
Man råkade ut för både det ena och det andra när man var ung.
Visste inte att det fanns så mycket ondska då. Man får vara glad att
man lever har vi sagt många ggr väninnor emellan.

Saludos P ;;;;;)

Jasså du, det ska man? I dagens GöteborgsPosten står att mannen ursprungligen kommer från Marocko.
Vad f-n det nu har med saken att göra.

/kimmen

Kimmen, jag tycker du skall skriva några rader till abc.es och berätta för dem att du ogillar att de skriver ut initialer och ursprungsland på mördaren. Nu råkar det vara så att det är det normala sättet att arbeta i Spanien. Sverige har helt andra principer.

Kanske var det fel att nämna att kvinnan var från Sverige?

Kimmen, jag tycker du skall skriva några rader till abc.es och berätta för dem att du ogillar att de skriver ut initialer och ursprungsland på mördaren. Nu råkar det vara så att det är det normala sättet att arbeta i Spanien. Sverige har helt andra principer.

Kanske var det fel att nämna att kvinnan var från Sverige?

bra skrivet.

pkmänniskor kan vara så korkade.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Jösses. Jag bryr mig inte om man anger mördarens ursprungsland eller inte. Det jag reagerade på var att du påstod att svensk media inte anger sådana för dig "viktiga" saker. Det gjorde nämligen GöteborgsPosten idag, precis som jag skrev i mitt inlägg.

Och "crazys": den som sade det, han är det...

/kimmen

Jösses. Jag bryr mig inte om man anger mördarens ursprungsland eller inte. Det jag reagerade på var att du påstod att svensk media inte anger sådana för dig "viktiga" saker. Det gjorde nämligen GöteborgsPosten idag, precis som jag skrev i mitt inlägg.

Och "crazys": den som sade det, han är det...

/kimmen

jag refererade mer till frågan som du uppenbarligen inte klarar att svara på. troligtvis har du inte ens förstått den.

Last edited:
Kimmen, jag bor inte i Göteborg och kan följaktligen inte uttala mig om pappersutgåvan av GP. Däremot konstaterade jag vid sökande av nätupplagor av svenska tidningar att GP gjorde en kort beskrvning av mordet utan att Marocko nämndes.

Nu är hela denna artikeln borta, det går inte ens att leta efter den. Eftersom GP är en typisk PK-tidning undviker jag den.

Jag är inte PK och därför tycker jag att det är bra att alla får komma till tals - dock helst utan personangrepp.

Last edited by a moderator:
Kimmen, jag bor inte i Göteborg och kan följaktligen inte uttala mig om pappersutgåvan av GP.
Du behöver inte uttala dig, jag har talat om att mördarens ursprungsland nämndes i pappersupplagan.

...dock helst utan personangrepp.
Du menar personangrepp som detta?:
pkmänniskor kan vara så korkade.

jag refererade mer till frågan som du uppenbarligen inte klarar att svara på. troligtvis har du inte ens förstått den.
Då kanske du som är så intelligent kan upprepa frågan?

/kimmen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen