Studera spanska i Alicante 2010?

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av LSW, 11 januari 2010.

  1. LSW

    LSW Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    Härligt! :) Låter ju jättebra om man kunde få höra lite om hur skolan och boendet är innan man åker ner.. thumb
    Och en sight-seeing tackar man väl inte nej till heller! :D
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Chumz

    Chumz Ny medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    ...

    Jo precis,det är ju alltid kul när man kan få lite mer ingående och objektiv information om saker och ting :) Det låter bra,tapas-evening och tequilarace är vad en sightseeing innebär bara så du vet i förväg..haha nejdå.. Men jag kommer vara aktiv på detta forum och så fort jag har information så delar jag med mig av den.Ni får ha det så bra här hemma i kylan sålänge ;) Hasta luego!
     
  4. Pulver

    Pulver Ny medlem

    Blev medlem:
    26 april 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag ska plugga på Universidad de Alicante genom språkpunkten. Börjar den 30 augusti sen Jullov den 17 dec ;).
    Ha varit i Alicante varje år.. farmor & farfar äger ett hus där. Ska bo där Ca:1 månad innan ja flyttar till min lägenhet som är centralt i Alicante.
    Sagt upp min lägenhet här i Sverige och sålt de mesta för att sedan Bosätta mig i spanien, hoppas på att hitta ett jobb så fort som möjligt.
    MVH
     
  5. Elina

    Elina Ny medlem

    Blev medlem:
    13 oktober 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0
    Budgettips på språkkurs

    Om man inte vill lägga så mycket pengar på sin språkkurs så finns Escuela Oficial de Idiomas i Alicante. Jag läser Español para Extranjeros (Spanska för invandrare) Nivel Basico 1, allstå absolut nybörjare. Jag betalade €65 för tre månader och sen 20 för kursboken, det tillkommer även ett övningshäfte som jag inte vet vad det kostar. Inga tjusiga lokaler eller datasalar, men bra lärare.

    Kurserna startar med tremånadersintervaller verkar det som. Lättast är nog att mejla dom om man inte kan gå dit och prata med dom.

    Boende får man fixa själv dock.



    http://intercentres.edu.gva.es/intercentres/03011136/pdfs/infoes2010in.pdf
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Dela sidan

Laddar...