Canopus
Aktiv medlem
Ibland har frågan om strandskyddslinjer dykt upp i detta forum, kanske främst i samband med planerade hus- och lägenhetsköp. Kusterna regleras ju av den spanska strandskyddslagen Ley de Costas. Tidigare fanns det kartor online hos det spanska Jordbruks-, fiske- och livsmedelsdepartementet MARM med alla förekommande typer av restriktionslinjer utritade på detaljnivå. De kartorna försvann tyvärr från webben för några år sen, men nu har jag sett att de dykt upp igen på en ny webbadress. Kan ju vara intressant för fler att veta så här är länken: https://sig.mapama.gob.es/dpmt/
Sedan är det bara att zooma in den plats man är intresserad av. De olikfärgade linjerna finns förklarade (typ) i övre vänstra hörnet under Tabla de contenidos > Leyenda. Efter att man zoomat in på kartan kan det ta ett par sekunder innan linjerna ritats upp.
Bara som ett exempel har jag här zoomat in Playa de Los Locos, Torrevieja.
Sedan är det bara att zooma in den plats man är intresserad av. De olikfärgade linjerna finns förklarade (typ) i övre vänstra hörnet under Tabla de contenidos > Leyenda. Efter att man zoomat in på kartan kan det ta ett par sekunder innan linjerna ritats upp.
Bara som ett exempel har jag här zoomat in Playa de Los Locos, Torrevieja.