Jag har samma fundering som Anders T.
Håller nu på att genomföra ett förvärv 500 m ovan Burriana stranden i Nerja.
Jag kommer de första två åren, inte att ha tid med att sköta uthyrning själv, så jag har tänkt att lägga ut den helt och hållet på ett seriöst och bra uthyrningsföretag. Vilket företag har Anders T nu använt sig av, om man får fråga! Har du köpt något förresten?
Alltid bra med referenser samt andra i samma situation.
Jag har kontakt med ett lokalt företag, som även har mäkleri: Edwards Real Estate.
Men man vi ju gärna ha något eller några att jämföra med! Är heller inte helt säker på om de vill sköta vecko uthyrning, som ger mest under hög säsong.
Ni som är rutinerade på forumet, vad kan och får man göra för att marknadsföra sin bostad för uthyrning om man har en uthyrningsagent som tar han om allt.
Får man som ex. att man kan själv lägga ut en annons på blocket, med länk eller telefon direkt till agenten. Man kan göra en egen sökmotor optimerad hemsida som har länk till agenten, ja det finns en del man KAN göra om man vill.
En baktanke som då finns, är att OM man senare vill sköta uthyrningen själv, så har man en del arbete nedlagt som man har användning för.