Städ och uthyreshjälp

Diskussion i 'Nerja' startad av Anders T, 10 augusti 2011.

  1. Anders T

    Anders T Medlem

    Blev medlem:
    14 juni 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag funderar på att köpa en lägenhet i Nerja en bit norr om Burriana-stranden. Är det någon som känner till någon firma eller person som kan fixa med städning och tvätt at lakan om jag skulle hyra ut lägenheten. Tror att jag sköter själva uthyrningen själv men behöver någon som kan fixa där nere.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Costadelsol

    Costadelsol Ny medlem

    Blev medlem:
    14 augusti 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Städ- och uthyrningsservice

    Hej Anders,

    STHLM-Málaga är ett svenskt företag som tillhandahåller uthyrningstjänster - nyckelhantering, städning och andra tjänster. Gå in på deras hemsida och läs mer, sthlm-malaga.com.

    /Annsan
     
  4. mariaseger

    mariaseger Ny medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan
    Vi funderar över om det bäst att sköta uthyrning själv eller ta hjälp. För och nackdelar?
    Någon som har koll på det?
    /Maria
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Maria!
    Sköta uthyrningen själv kan man ju göra..får ju lite koll på
    vilka man hyr ut åt..men man måste ha någon som kollar hur
    det ser ut efter "dom" åkt.
    Vi kollar åt en vän och han skickar nycklar till gästerna
    som återsänder. Det går bra men koll innan nästa bör man ha.

    Tycker P ;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mariaseger

    mariaseger Ny medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter ju klokt! Tänkte ta hjälp med städ etc av någon ev STHLM-Malaga. Då kan man visst "ruta"... Nå´n som vet nå´t om den firman?
    /Maria
     
  8. Anders T

    Anders T Medlem

    Blev medlem:
    14 juni 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3
    Provade Sthlm Malaga

    Provade några gånger men har nu bytt. Lite för dyra trots rutavdrag. Sedan kändes det inte helt rätt att använda rut där nere.
     
  9. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag har samma fundering som Anders T.
    Håller nu på att genomföra ett förvärv 500 m ovan Burriana stranden i Nerja.
    Jag kommer de första två åren, inte att ha tid med att sköta uthyrning själv, så jag har tänkt att lägga ut den helt och hållet på ett seriöst och bra uthyrningsföretag. Vilket företag har Anders T nu använt sig av, om man får fråga! Har du köpt något förresten?
    Alltid bra med referenser samt andra i samma situation.

    Jag har kontakt med ett lokalt företag, som även har mäkleri: Edwards Real Estate.
    Men man vi ju gärna ha något eller några att jämföra med! Är heller inte helt säker på om de vill sköta vecko uthyrning, som ger mest under hög säsong.

    Ni som är rutinerade på forumet, vad kan och får man göra för att marknadsföra sin bostad för uthyrning om man har en uthyrningsagent som tar han om allt.
    Får man som ex. att man kan själv lägga ut en annons på blocket, med länk eller telefon direkt till agenten. Man kan göra en egen sökmotor optimerad hemsida som har länk till agenten, ja det finns en del man KAN göra om man vill.

    En baktanke som då finns, är att OM man senare vill sköta uthyrningen själv, så har man en del arbete nedlagt som man har användning för.
     
  10. Anders T

    Anders T Medlem

    Blev medlem:
    14 juni 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3
    Vi har en snickare som har hjälpt oss en del med lägenheten som heter Nick Turner (http://nickturnerrefurbs.com/). Hans fru hjälper oss med städning och tvättning. Uthyrningen tar vi hand om själva. Vi har en webbplats som vi håller på att bygga upp men Blocket är vår främsta kanal. Kombinationen med paret Turner är bra för om det är något med lägenheten kan Nick fixa det.

    Jag har inte någon erfarenhet av uthyrningsservice generellt men vi har löst det själva fullt ut.

    PS. Vi hade STHLM-Malaga ett tag men trots rutavdrag var det ganska dyrt om man jämför alternativen. Vi blir också nästa grannar. Vår lägenhet ligger på Calle Lucena. Ca. 500 meter ovanför Burriana. :)
     
    Last edited: 29 november 2012
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Tack Anders. Bra att veta, om man nu skulle ånga sig och sköta uthyrningen själv.
    Ja vi blir "grannar" kan man säga. Calle del Pueblo de Jerez, i den södra änden, så det är fågel vägen inte långt alls...!
    Min e-post adress är: [email protected]

    Kan vara både kul och nyttigt att utbyta erfarenheter etc....
     

Dela sidan

Laddar...