Skjutbanor/regler/jakt

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av jan skog, 24 juni 2019.

  1. jan skog

    jan skog Ny medlem

    Blev medlem:
    24 oktober 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Vi funderar på att köpa bostad i Alicante C nästa år. Som hobby så jagar jag och tävlar i gevärsskytte (både kort- och långhåll). Vet någon vad som gäller för vapenförvaring i Spanien? (när det gäller licens och transport så vet jag redan) . Jag vill ju kunna utöva min hobby även här.

    Någon som vet om några skjutbanor i eller i närheten av Costa Blanca och på vilka kan man skjuta litet längre? Medlemskap hur funkar det?

    Trevlig sommar på er. Saludos!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. jan skog

    jan skog Ny medlem

    Blev medlem:
    24 oktober 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej och tackar för svaret. Nu undrar jag bara om det finns några skjutbanor (gevär med avstånd 100 m och helst längre) i närheten av Alicante.
    Kan vem som helst bli medlem?
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Om ingen här kan svaret är det nog lättast att àka ut till närsta skjutbana. Den enda jag kan pà rak arm ligger pà vägen mellan Elche och La Marina.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Skriv gärna om du hittar någon, jag har också letat. Hittat mängder med banor för pistol och lerduvor, men ingen för längre gevärsskytte. Kan vara en av anledningarna till att spanska gevärsskyttar är så usla, skjuter hellre än bra för det mesta.
     
    jan skog gillar detta.
  8. jan skog

    jan skog Ny medlem

    Blev medlem:
    24 oktober 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Söker man på "Campo de Tiro Alicante" i Google så kommer det upp en handfull skjutbanor. Det framgår dock inte av bilder på deras hemsida (om de har någon). Kan finnas en i Elche, en i Alicante (Campo de Tiro Alicante) och en litet söderut mot Santa Pola (Cambioblancos) som är värda att undersöka.
    Det finns två bra (som det verkar) vapenaffärer (Armerias) i Alicante C, de om några måste ju veta?!
    Nu är jag tillbaka i Sverige men återvänder ev i September.
     
    Last edited: 26 juni 2019

Dela sidan

Laddar...