Frågor om vapen

Diskussion i 'Spanien' startad av jan skog, 24 oktober 2018.

1. jan skog

jan skog Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej (mitt första inlägg), vi funderar på att skaffa lägenhet i Alicante stad. Vi har tänkt bo där större delen av året. Jag är jägare och tävlar i gevärsskytte här hemma och jag undrar om det finns några skjutbanor kring Costa Blanca? Vet någon vad det är för regler i Spanien med vapenförvaring m.m. Vill gärna kunna hålla på med min hobby/intresse där.

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende, flyg och hotell i Spanien. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Nalle

Nalle Känd medlem

Mottagna gillanden:
    354
    det finns ganska mànga sjkutbanor omkring Alicante/Elche. bàde för lerduveskytte och prickskytte
    Vapenregler i Spanien är ganska strikta. Regler är olika beroende pà vilken typ av vapen samt vad du ska använda dem till.
    Du màste ansöka (om du kan konvalidera din svenska vet jag ej) hos Guardia Civil och de màste förvaras i vapenskàp,

Dela sidan

Laddar...