Ryanair letar inkomster

Diskussion i 'Flyg' startad av Preciosa, 1 augusti 2013.

  1. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Efter alla års pendlande mellan Stockholm och Alicante kan åtminstone inte jag hålla med om att Norwegian är generellt billigare än Ryanair. Dessutom håller Ryanair avgång-och landningstiderna, vilket Norwegian har svårt för. Senast i dag fick jag en ändring av avg.tid från Alicante den 28/11 med Norwegian Flight DY5512. Bara med en timmes förskjutning men ändå, om man har beställt tåg från Arlanda måste man ha större tidsmarginal när man flyger med Norwegian. Detta är min personliga erfarenhet. Men visst, vi flyger också med Norwegian ibland om det passar oss bättre när vi ska resa. Dom går nog på ett ut och har sina fördelar båda två.
    rocio
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Har varit och tittat till lägenheten och ska åka med just Ryan i morgon. Tog mig tid att läsa det finstilta.
    Ryan skiljer sig från övriga stora bolag på fyra punkter. I likhet med Norwegian kan man bara få boka om till deras egna flighter.

    Man ska absolut undvika terrorhot, stängning av flygplatsen av meteorologiska skäl och strejker. Händer något av detta får man bara pengarna tillbaka och ett lycka-till. Här är storbolagen mera generösa, utöver EU-reglerna.

    I övriga fall får man även av Ryan hjälp om man behöver övernatta, 400€ plus biljettkostnaden tillbaka. Det är litet olika regler beroende på hur lång förvarning man får, detta gäller vid besked senare än en vecka före avgång.

    Storbolagen lobbar mycket när det gäller lågprisbolag. Både till press och politiker. Historierna om bränslebrist t ex ledde ju inte till någon anmärkning.

    Man gör ju som man vill/vågar/har råd med. Men ska man till Nyköping är valet lätt.
     
  4. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
    Hund med flyget

    Om man som oss alltid har med vår hund på flyget till och från Mallorca är Ryanair uteslutet då de inte tar djur överhuvudtaget! Vintertid har ju inga bolag direktflyg till Sverige. Dock flyger SAS direkt till Kastrup hela året. Några gånger har vi under vintern använt AirBerlin och övernattat i Berlin, Eftersom vi har en lite knepig hund redface har övernattning inte varit utan problem trots hundvänligt hotel vid flygplatsen Tegel-Berlin.

    Anders
     
  5. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. steget98

    steget98 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 juni 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Det har jag, men dock utan baktanke skulle jag tro. Satt på första raden, flygvärdinnan noterade stolsnr. och kom tillbaka mot slutet av flygningen med min växel. Fick inte ens frågan om skraplotter eller dylikt. Tror att detta är något som media förstorar upp i absurdum, vilket de har en tendens att göra så fort det har med Ryan att göra.
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja, flera gánger. De har aldrig växel med sig. Ibland har jag fátt páminna dem. Men nu har jag slutat flyga med dem, tills vidare. Bättre priser och bättre service hos andra, iaf de tider jag kan flyga.
     
  9. Mulle

    Mulle Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10
    Alla tycker inte att Ryanair tycker inte att de är så dåliga vi åker ofta md dom kommer alltid i tid och planen är fullsatta Det gäller att läsa villkoren som man godkänner följer man dom har man inga problem har i alla fall inte drabbat oss
     
  10. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...