Ryanair i skottgluggen

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
det känns onekligen som en grovt osolidarisk handling att gynna ett företag som behandlar sin personal på det sättet. Jag tycker att de största ynkryggarna i hela soppan är alla de olika fackliga organisationerna i de länder bolaget beflyger,
som inte kör sympatiaktioner. Låt oss starta en bojkott Ground Ryan Skriv till din riksdagsman, Skriv insändare, Skriv till Ryan... Till slut blir det resultat-
Gutta cavat lapidem. Non vi sed saepe cadendo, Droppen urholkar stenen inte genom sin kraft utan genom att ofta falla, lyder det stålblanka romarcitatet

Hmm, är det inte den vanliga smutskastningen än en gång med andra krafter bakom!?

Hakade bland annat upp mig lite på "Han uppskattar att en fjärdedel av piloterna är anställda, men att resten har tvingats starta egna företag och sälja sina tjänster som pilot", samt "En Ryanair-pilot baserad i Tyskland fick tidigare i år påhälsning av beväpnad polis som inför ögonen på hans barn gjorde husrannsakan, på grund av misstänkt skattebrott. Inget Ryanair kan lastas direkt för. Däremot indirekt, enligt den svenske piloten. Han konstaterar att trots att det är Ryanair som kräver att piloterna startar företag, så vägrar de att ge några råd om hur de ska hantera sina företag och skatteinbetalningar" och "Att byta arbetsplats är inte att tänka på, eftersom väldigt få flygjobb utannonseras i dag."

1) Varför lämnar man inte bara sin anställning om det är så uselt?
2) Varför säljer man sina tjänster till Ryanair som privat företagare om man avskyr både företag och den ersättning man erhåller för sina tjänster?
3) Finns väl ingen som kan kräva att man ska starta ett företag om man inte vill. Finns ju andra arbetsplatser dessa piloter kan söka sig till så det är ju inte Ryanair's fel att den Tyske piloten inte sköter sin redovisning, för ingen skulle väl våga påstå att piloten ska sköta Ryanair's bokföring för det blir ju det motsatta förhållandet/kravet, eller?
4) Vad har det med saken att göra att arbetsmarknaden är tuff och att det utannonseras väldigt få flygjobb? Det tvingar väl inte någon att ta ett jobb och sen göra allt för att smutsa ner företagets rykte och i till slut se till att det finns ännu färre flygjobb!? Valet är ju enkelt och fritt: sök på något annat företag eller förbli arbetslös! Än bättre, starta ett EGET flygbolag!

Denna smutskastningen och enkla artiklar som många läser men nästan aldrig ifrågasätter!

Nick

Jag förstår inte ditt inlägg Nick. Är du representant för Ryanair eller?
Jag tänker såhär enkelt: Deras piloter sitter i en rävsax. Många (de flesta?) har tagit skyhöga lån för att betala utbildningen. De kan inte få andra jobb, för det finns inte. Vad annat kan en flygplanspilot göra än att flyga? Arbetslösheten är inte ett ordentligt genomförbart val, för vi vet ju hur lite pengar man får då. I andra länder ännu mindre...
Nej, jag tänker som Don Bard - agera! gör något nu! gör något alla! och de små dropparna kommer att tränga igenom denna sten som blivit en människa i form av O'Leary...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
nej, varför skulle jag vara representant för Ryanair? Är det alltid företag och de som driver företag de som är de onda. Min fråga skulle ju kunna vara motsatsen: Är du representant för de anställda på Ryanair?

Det är ju inte Ryanair's fel att det finns arbetslöshet och det inte går att finna andra arbeten. Ryanair tvingar ju inte någon att söka arbete hos dom. Det är ju inte Ryanair's ansvar att bistå med arbete bara för att det existerar arbetslöshet och sedan bli anklagade för saker som de arbetssökande har ett fritt val att välja. Varför anklagar man inte andra flygbolag i så fall. De skulle likaväl kunna agera och bistå med arbete i så fall och göra det med det enda skäl du ger: "De kan inte få andra jobb, för de finns inte". Ryanair, precis som alla andra i branschen, är inte någon form av välgörenhetsinrättning där man delar ut arbete på grund av att arbetslöshet existerar. Man tvingar inte, precis som andra i branschen, arbetssökande att acceptera och ta arbetet med de avtal som eventuellt existerar. Ryanair tvingar inte, precis som andra i branschen samt övriga långivare, någon arbetssökande att ta ett lån för att sedan hamna i någon sorts rävsax. Detta är ju i så fall ett fritt val som jag förmodar att en vuxen person kan avgöra utan någon hjälp med beslut.

Nick

Ryanair tvingar inte, precis som andra i branschen samt övriga långivare, någon arbetssökande att ta ett lån för att sedan hamna i någon sorts rävsax.
-skriver watcher. Alldeles riktigt. Och de tvingar heller inte någon att flyga med dem. Låt oss utnyttja den friheten att bojkotta detta hänsynslösa bolag som mörkar incidenter och är aggresivt otrevliga mot sin personal. Ground Ryan Solidaritet Watcher. handlar om empati, moral och friheten att avvisa merkantila aktörer som bär sig illa åt.

Nya trådar

Back
Toppen