Nytt boende

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Anna-lena, 23 juni 2014.

  1. wille

    wille Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1
    Köp stolar i Spanien

    Visst finns det ett urval av strandstolar i Spanien. På nån basar hittar ni säkert det ni önskar. Tror knappast att det blir så mycket dyrare än hemma.
    Ett tips: Lämna stolarna hemma och den plats de skulle ta i resväskan fylls upp med kläder som man ledsnat på. Skänk till de fattiga. De behövs så väl;:;;)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Tråden följer temat. Helt korrekt. Medlemmar talar om vad dom tycker är bra att ta med, vilket som har bra kvalitet och dålig. Vilket som är svårt att hitta här nere. Inget fel i det alls.

    P :eek:
     
  4. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Många bra svar!
    Vi ska flytta in under Aug. Och jag undrar var man kan köpa konstrottingmöbler?
     
  5. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Rolund!
    Det kan du kolla på Jysks och den ny/gamla jättebutiken Style House på andra sidan 233:an mittemot oss i Punta Prima när du kommer ner.
    rocio (din "nästangranne":))
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej rocio!
    Tack för tipset hjärtaa
    Jag har glömt mitt lösenord));) och det är inte så lätt att få det tillbaka.
    Inflyttningsdatum blir sista Augusti och vi ska dit då. Möbler, vitvaror o allt basvaror är redan beställda från TM Grupo. Men det kommer att saknas en hel del av grejer, typ ostskiva, Skandinavian TV kanaler, mm. Utemöbler ingår inte i paketet så att jag får chans att välja mina "egna".
    Efter ett års längtande, det känns superroligt att åka dit igen happy
    Kul att höra av dig igen:):) Ha det!

    mvh
    Rolund
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Sàg ett paketpris pà Carrefour (gran Via Alicante) häromdagen pà plastrottingmöbler.
    2-sits soffa, 2 stolar och ett bord för 200 €
     
  9. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack Nalle!
    Bra tips! Det är bättre pris än I Sverige:)
     
  10. Anna & Fredrik

    Anna & Fredrik Ny medlem

    Blev medlem:
    31 mars 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet du om de fraktar? Bra pris måste jag säga :) Tack för tipset!

    Vänligen Anna
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Normalt tror jag de gör det
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Carrefour fraktar (har gjort hittills) och handlar man för över en viss summa blir det gratis. Jag tror att det har varit 150€.
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Diskussion om lakan: Hos Zara Home (i Habaneras köpcentrum) är det rea, 30 - 50% just nu och de har sabanas och fundas nórdicas som är av 100% bomull. Vet inte om deras priser kan konkurrera med Carrefours men de hade läckra färger. Enfärgade, ej blommiga.
     
    Last edited: 1 juli 2014
  15. Åsa66

    Åsa66 Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Har precis kommit hem efter att ha spenderat våra första veckor i vår nyinköpta lägenhet i Orihuela Costa. (Längtar tillbaka!!) Vi har faktiskt hittat det mesta i de spanska affärerna, men det vi definitivt kommer att packa ner nästa gång vi åker tillbaka är riktiga Wettexdukar och textilplåster!!! Lohmanders bearnaissås och kuddar med måtten 50x60 cm är också ett tips!
     
  16. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    ang Carrefour och frakt,,,
    vi hittade en ny kyl/frys till extrapris på stora Carrefour, mätte att det verkligen passade på kvällen och åkte tillbaka dagen efter och fick höra att extrapriset ( 120 euro mot 160) bara gällde en dag!!! Blev lite sur och svängde in på nästa Carrefour där det fortfarande gällde ;) (ingen stor peng men ändå) och dom körde hem det samt tog med den gamla samt våran spis gratis, kanonservice,,,
     
  17. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Detta måste vara det bästa tipset jag läst ;:;;) Blir att packa ner i väskan.
     
  18. Billy

    Billy Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2
    Färdiga såser och kryddsmör, är inte något Spanjorerna kan, Bättre att slå ihop egna, med färska örter, tar inte många minuter att göra.
     
  19. Åsa66

    Åsa66 Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Kom på en sak till: värmeljus i den lite större storleken (ca 6 cm/diametern). Har letat som en tok utan att finna dessa, plockar med mig ett par påsar nästa gång vi åker ner!
     
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har tagit alla sorters värmljus hit frán Sverige, för här är de ofta "tunnare", dvs lägre och brinner upp (eller ner) fortare än kvickt.
     
  21. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Det finns bra värmeljus på IKEAa, även större. Dunnes store brukar också ha bra värmeljus.
     
  22. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns dom inte att köpa på IKEA i Murcia?
     
  23. Billy

    Billy Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2
    De finns där.
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...