Nytt boende

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Anna-lena, 23 juni 2014.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Det är detaljerna som gör det thumb

    Lakan finns definitivt inga bra här nere. En del t.o.m noppar sig efter
    en tvätt. Nej bomullslakan i "svensk" storlek och kvalité är bäst att ta med.
    Inte ens Jysk har schyssta här. Ikea i Sverige har bäst el Hemtex.
    Gardinerna här är ingen "hit" heller :-D
    Bäddmadrasser har som tur är Jysk här nere :)

    Diskborstediskussion: Inga bra här men i "svenskaffärerna" finns liknande
    stora som på ICA Maxi hemma.
    Ja alla har vi våra favoriter :) Kör man en pall hos åkeri så kan man väl
    ta med det som man tycker är bättre.
    Allt annat finns ju annars.

    Chao P :sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Måste (tyvärr) säga emot Preciosa angående lakan. De flsta lakan här är typ nån slags crepe, men det finns jättebra/billiga (vanliga bomulls) hos kedjan Dunnes Stores (engelskt) som har butiker på många orter.

    "Svenska" diskborstar köper jag på Carrefour.

    Göran
     
  4. chr57

    chr57 Medlem

    Blev medlem:
    14 april 2013
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    5
    Håller med, "crepe" lakan har vi köpt på Jysk i Spanien och sen kastat :(
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vaya vaya, har aldrig hört om den kedjan men ser ingen inne i Torre om jag
    googlar. Engelsk alltså då finns det inga bra spanska lakan ändå :)
    På IKEA i Murcia har dom schyssta sa en i min närhet.
    Diskborstar kan man nog köpa överallt men inga så bra som hemma
    har jag märkt efter alla år. Jo jag har köpt många :) Älskar att diska -not :)

    Chao P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns väl lakan/kuddvar hos Carrefour. De som är av svensk motsvarighet. De heter ngt med "Nordico"...
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    På IKEA finns det både vanliga lakan (sabanas) och drapålakan med svenska mått i 100% bomull (algodón). Dom lakan som oftast finns att köpa i bl.a. chinaaffärerna är tillverkade av polyester el. polyesterblandning och det är dom som noppar och känns "vassa" angryy.
    rocio
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jo och jag har köpt i en sängklädesaffär på Habanerasgatan en gång och
    Spanskmannen på marknaden :) Antagl Kinastuk på dom också och
    nopp vid nopp :D Men preskriberat för det var många år sen...

    P :sol:
     
  10. Lilly

    Lilly Medlem

    Blev medlem:
    17 juni 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2
    Eftersom diskussionen blev om lakan, så måste jag nog säga att jag tycker spanska lakan är super. Dom ligger kvar. Det fanns på carrefour i bomull. Vi har också tvättat dom och dom är fortfarande fina :). Ikea hade också i olika storlekar. Vi har både spanska mått och svenska. Kul att höra hur olika alla tycker.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Dalevi

    Dalevi Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Tar gärna emot tips om var man kan köpa solstolar, typ Brasse, med följande egenskaper:
    De ska vara prisvärda, ha armstöd, vara ställbara i sitt och liggläge,ha lägre sitthöjd än en stol men inte så låga så man sitter på marken och de ska hålla att bäras/köras på vagn upp och ner för brant backe till stranden varje dag från april tom oktober. De ska vara platta när man fäller i hop de och så smala att man kan hänga 5 st på en krok på väggen för att inte ta upp golvyta. I övrigt tycker jag inte att kommentarer som "helt sjukt" " inte riktigt klokt" " är detta ett skämt" inte tillhör god ton på ett frågeforum där medlemmarna ska kunna ställa vilka frågor och svar som helst utan att riskera att bli påhoppad. Såna kommentarer - om de överhuvud taget måste lämnas - hör mer hemma på ett diskussionsforum.
     
  13. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Carrefour, Leroy Merlin, Corte Ingles, Decathlon, kinesaffärer. lokala järnhandlare... är ju ett par ställen där man kan hitta solstolar iaf

    Vet inte vad det är för skillnad pà en brassestol (var tvungen att googla vad det var för nàgot) och en vanlig solstol. Har inte en susning om varken pris eller kvalitet
     
  14. EstherL

    EstherL Ny medlem

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Herbamare kan finnas pa tyska halsobutiker eller liknande om man har tur!
    Rotborste kan man leta pa ferreterian som liten skurborste. eller pa djuraffar!!
     
  15. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Förlåt mig, Dalevi. När jag skrev att det inte låter klokt att ta hit solsolar menade jag bara och enbart det faktum att det här landet är solens land och att det därför finns alla slags utrustning för strand och terass.mm.
    Att det skulle "vara sjukt" får nån annan ta på sig.
    Har själv köpt bra, spansktillverkade solstolar. Mycket lätta att ta med och med fem lägen. F ö letar jag alltid spanska varor, känns rätt för mig.
    Annars verkar det som om jag är på fel forum. Om inte detta är diskussionsforum har jag nog missförstått. :)
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag visste inte heller vad Brassestolar var och när jag Googlade fick jag bilder av alla möjliga varianter... Men jag kan gissa vad de är. Ungefär. :)
     
  17. Dalevi

    Dalevi Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    De bästa ur både komfort och användarsynpunkt och mest prisvärda solstolar som finns. Köps i varenda matbutik/mack/stormarknad i Sverige men helt omöjlig att få tag på i medelhavsområdet - han finkammat både Spanien och Södra Frankrike men inte hittat de där trots att de är tillverkade i Kina - mycket märkligt. Hade de funnits i Torre så hade jag givetvis köpt de på plats.
     

    Bifogade filer:

  18. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Den vanligast förekommande på Esteponastranden är denna stol. Finns på Carrefour och ett ex på vår terass. m9180018_698553.jpg
     
  19. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Har sett liknande på någon Chinabutik i Torre. Lycka till!
     
  20. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    De där gillar inte jag, de känns så rangliga och så känns det som man sitter på marken. Och när man lutar sig framåt för att ta ölen i kylväskan så välter ju stolen. :)

    Är helt inne på Dalevi's stol de är sköna. Jag hittade en nästan exakt likadan men tyvärr inte med möjlighet att justera ryggen.
     
  21. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Du, Lundberg, prova att ta med vatten i kylväskan i stället ;:(! Nej, skämt åsido, jag håller fullständigt med dig.
    Jag vet inte hur många solstolar och solsängar vi har "förbrukat" under årens lopp. För det mesta så är det själva fästet där man ställer in läget på lutningen på ryggstödet som går sönder. Dom brukar bara vara gjorda av plast, och efter ett antal gånger så har plasten slitits ut och dom olika lägena är s.a.s. historia angryy. Om någon har sett var det finns att köpa vanliga strand/solstolar med kraftigare fästen för just rygglutningen så vore jag, och säkert flera med mig, otroligt tacksam.
    rocio
     
  22. Dalevi

    Dalevi Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Precis - det är därför jag släpar de från kalla Sverige till solens land. Om någon hugad affärskvinna/man läser detta - varsågod, här får ni en bra affärside´. Börja importera de direkt till Spanien och sälj de på marknader. I Sverige tar de 75:-/st, i Spaninen kan ni säkert ta 15 Euro/st - de skulle fortfarande vara billigare än på Kina affärerna :)
     
  23. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Om vi fortsätter att prata om stolar kan jag rekommendera dessa.

    http://export.navarra.net/paghtml/malco.htm

    Mycket bra stolar och samtidigt kan man syssesätta några personer i Navarra. Vet ej var de säljs i Torrevieja.

    Men t om moderatorn verkar ha glömt att tråden startades av en ny som frågar vad man skall ta med ner och solstolar kanske inte skall vara högst på listan, även om var o en tar ned det de själva tycker om. :)
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...