KW pris

hek74

Medlem
Har någon koll på vad
KW priset på elen är ?
Ca. Det varier väl förstår jag beroende på
Område. Mest intressant är torrevieja området .

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej,
Jag vet inte exakt KW pris, men våra hyresgäster betalar 0,23€/kW.
Jag undrar om någon vet hur mycket kW det går om man har AC:n på mycket, inte dygnet runt, men ofta.
Gracias, Emma

Hej,
Jag vet inte exakt KW pris, men våra hyresgäster betalar 0,23€/kW.
Jag undrar om någon vet hur mycket kW det går om man har AC:n på mycket, inte dygnet runt, men ofta.
Gracias, Emma

Hej Emma jag ska svara på din fråga när min el räkning kommer och hur mycket jag har använt den så får ni alla veta vad det kostar för alla säger att det är så dyrt men ingen har sagt hur mycket AC:n är använt graciass

Det låter bra!!
Brukar man ac normalt . Dvs nån timme per dag skulle jag jätte gärna
Vilja veta vad en dags ranson av el kostar i runda slängar .

Det låter bra!!

Hej ja jag bor här permanent och installerade ACn förra året och blev inte överraskad när räkningen kom var inte så dyrt som alla andra säger som använder fläktar som blåser runt den varma luften i bostaden som även drar EL graciass

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej bara ett tillägg vi har Naturgas som vi använder för varmvatten o spisen kostade 18 eur för 60 dagar .Vi värmer vatten när vi vill ha varmvatten och inte som en varmvatten beredare som värmer hela tiden för att hålla vattnet varmt som kostar pengar

Jag tittade på vår räkning och hos Iberdrola kostar det för oss 0.14 euro/kW/dag i Torrevieja. Till detta kommer moms på 21%.
Vi har konstaterat att det kostar mer att ha värmen på under den kalla årstiden än att köra ac sommartid.
Mycket beror ju sedan på hur stort hus/stor lägenhet man har och hur många apparater. Vi har två som änvänds, men oftast inte samtidigt.

Det låter bra!!

Jag har kört AC 1-2 tim innan sovdags och 1-2 tim
på dagen om det varit olidligt...i bland däremellan också.
Sommartid.
50-70E per månad har jag fått punga utmed totalt inkl skatter och allt annat som
som fyller fakturan i fasta avgifter.
Som sagt det beror på hur mycket man använder AC:n. Jag står aldrig vid spisen
med långkok så det är varmvatten och kyl/frys som drar resten.

Chao P :sol:

Innan hade jag 50 kvm sen 28 kvm men en AC med en innedel
räcker ju oftast bara till ett rum så ingen större skillnad på
fakturan.
Lite högre på det minsta boendet pga av högre "potencia" dvs
styrka/ampere. 3.45 resp 5.6 tror jag att jag hade.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hej
Körde A/Cn varje natt (i två sovrum)i 13 dagar i början av Juli, körde också ca 6-7 tvättmaskiner och belysning och TV och sånt. Däremot inget varmvatten (gas). Kostade ca 44 Euro med fasta avgifter och skatt (för 29 dagar). A/C n är en stor Mitsubishi med tre inomhusdelar.
Fredrik

Last edited:
Hej
Körde A/Cn varje natt (i två sovrum)i 13 dagar i början av Juli, körde också ca 6-7 tvättmaskiner och belysning och TV och sånt. Däremot inget varmvatten (gas). Kostade ca 44 Euro med fasta avgifter och skatt (för 29 dagar). A/C n är en stor Mitsubishi med tre inomhusdelar.
Fredrik

Hej Fredrik!
Har du redan fått faktura på det...Vad har du för potencia då?
Körde AC hela nätterna?
VV-beredare drar väl en hel del om man har el.
Står inte var du bor i profilen men om jag minns rätt så är det
inte Torre? Vilket elbolag har du?
Många frågor :D Kul och bra att veta.

Hej Fredrik!
Körde AC hela nätterna?

Lite OT men som ren info:
Hos oss i La Ciñuelica har Iberdrola installerat digitala mätare som avläses på distans och därför har de övergått till månadsvisa faktureringar.
/Helen

Hej Fredrik!
Körde AC hela nätterna?

Hej
Fakturan har jag fått. Potencia 4,6 KW Betalar 0,15 Euro per KW/h -10%
Fasta avgiften är 0,15 Euro per dag inklusive mätarhyra.
+ elskatt och IVA.
Iberdrola är det, bor i Polop.
A/Cn gick ca 12h om dagen från 21-09

Fredrik

Hej
Fakturan har jag fått. Potencia 4,6 KW Betalar 0,15 Euro per KW/h -10%
Fasta avgiften är 0,15 Euro per dag inklusive mätarhyra.
+ elskatt och IVA.
Iberdrola är det, bor i Polop.
A/Cn gick ca 12h om dagen från 21-09

Fredrik

Vi förbrukade 129 KW/h
En vanlig månad när ingen är i huset förbrukas 13 KW/h och kostar 24 Euro

Fredrik

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

El

Bra tips där.
Alltid kul att ha nån koll på priserna .
Nyss köpt en lgh på ca 60 kv och ska hyra ut den
Då tycker jag inte det är så dyrt som många säger med el mm
När jag läser ovanstående faktura.
Mvh

Hej ja nu har jag fått el räkningen 16/5-24/7 har kört ACn 24 timmar varje dag 24 grader kostnad 107.25euro lgh på 66 kv .Dyrt eller inte men jag tror snålheten bedrar

AC 24/7 i två månader för 1000 SEK? Det kan jag tycka är fullt rimligt för att inte avlida av värmeslag ;)

I mina öron låter det billigt :) Köra AC dygnet runt så länge...
I maj har jag inte behövt köra AC och ofta inte halva juni
heller trots väl varmt.
Men finns väl flera faktorer som spelar in. Om man har gas för VV
osv...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen