Köpa lägenhet

Charlotte

Ny medlem
Hej, vi är väldigt intresserade av att köpa en lägenhet i Spanien och har förstått att det är bäst att åka ner och kolla på plats.

Vilket är bästa sättet att ordna detta på, visningsresa ? Ta kontakt med mäklare på plats i Spanien? Finns det någon tumregel på hur mycket man kan pruta?
Någon som vet om det finns något bra hyfsat billigt hotell i Torraveija området?
Tacksam för alla svar

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej !

2 familjehotell i Torrevieja, enkla men helt OK och bra priser

Hotell Madrid eller Hotell Cano, en länk finns här:
:: HOTEL CANO. Tradicion Familiar ::

Visningsresa eller åka själv ?

Om du inte har varit på plats många gånger så är visningsresan bra, du får se både områden och fastigheter som du kanske inte hittar själv. Du får se både nytt, begagnat och även bankåtertagna objekt.
Du kommer att få svar på många funderingar och frågor och det förekommer vanligen ingen "köptryck"-i alla fall inte bnär jag eller mina kollegor visar.

Kanske visningsresa först och om du inte hittar något åka ner igen på egen hand ? Visningsresan innebär oftast att du bara betalar flyget och blir "bjuden på hotell, mat och transporter injkl hämtning /lämning på flygplats.

Hur mycket man kan pruta beror mycket på objektet - nya fastigheter är ofta prissänkta 30 - 50 % då finns inte så mycket mer än möjligen ett möbelpaket eller vitvaror på köpet.
Bankåtertaget - beror på bank och utgångspris - de mest prisvärda objekten är nog oprutbara och säljs snabbt i alla fall...
Beg - precis som i Sverige - det beror på ägarens situation och hur länge objektet funnits till salu.
Ägaren vill sälja, mäklaren också - finns det då en seriöst intresserad köpare så brukar det finnas en lösning.

Vill du veta mer kan du maila mig direkt

Nya trådar

Back
Toppen