Köpa lägenhet

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Arso, 14 oktober 2019.

  1. Arso

    Arso Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag och min familj är väldigt sugna på att köpa en lägenhet i Torrevieja! Områdena som vi har tittat lite på är Aguas nuevas och Torre de la horadada. Vi vill att det ska vara relativt tyst på kvällarna men gärna gångavstånd till lite affärer och restauranger. Någon som har lite förslag?
    // sofie
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Så är det nog på de flesta ställen och dessutom varierar det en hel del mellan olika årstider.
     
  4. Arso

    Arso Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Ja det har vi förstått att det är skillnad på årstiderna.
    Hur är det med utbud av restauranger på dom två områdena, och affärer?
     
  5. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Nu går vi ganska mycket och ungarna är vana gå långt, men iaf så är Torre en ganska liten "stad" och de går gå till de mesta på rimlig tid från Aguas. Horadada är väl lite mer off då de är en egen "by" en bit söderut, men finns både restuaranger och affärer där.

    Åk ner och kolla området, man flyger ner för någon tusenlapp och hotel är hyfsat billigt, de är bästa sättet att veta, alla har olika preferenser. Själv kan jag tänka mig ett 20 tal platser att bo på i området däromkring.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Arso

    Arso Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar! Ja man får åka ner och kolla. Var där i augusti men hann inte med så mycket då.
     
  8. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Som stef skrivit så åk ner och kolla runt. Hyr en bil och bo på olika ställen - finns gått om lägenheter att hyra via air.bnb och booking.com.
    Se absolut till att ha hyrt en bil så att ni kan åka runt.

    Det finns som sagt mängder av platser att välja emellan och alla föredrar den platsen där man bor, sannolikt för att man anpassar sig.
    Jag vill bo i centrum - lite mer rörelse året runt och nära till allt (som t.ex. affärer, restauranger och svenskföreningar) och man behöver inte bil (vilket var viktigt för mig). Detta med bil är viktigt att veta eftersom många områden "kräver" att man har en bil, i andra kan det t.o.m. vara olämpligt att ha bil.
    Har du förresten läst min tråd - att köpa bostad i Torrevieja https://www.spanienforum.se/threads/att-köpa-bostad-i-torrevieja.13004/ Den tråden kan ge en del basinfo och svara på några frågor
     
    Arso gillar detta.
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    La Torre är en "egen" by som tillhör Pilar som ligger ca 5km . Aguas Nuevas är en stadsdel i Torrevieja. den första är lugnare och den andra har mer service, speciellt under vintertid. Men La Torre har bättre stränder
     
  10. Arso

    Arso Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ah ok! Tack!
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Emil Sandstedt

    Emil Sandstedt Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    11
    Har lägenhet i Aguas Nuevas och trivs bra. Väldigt lugnt och tyst här då det är en bit från centrum. Generellt skulle jag säga att området är en bra balans av lugn, gångavstånd till strand, och även service i form av restauranger och matbutiker som har öppet även på vintern. Har man små barn eller är äldre och inte kan gå alltför långt kan det kanske vara mer värt att bo närmre stranden. Själv går jag enkelt både till La Mata-stranden och in till centrum, men det kan vara tufft på sommaren när det är riktigt varmt.
     
  13. Arso

    Arso Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Tack för info!! Har lite större barn på 10 och 13 år. Så det finns lite bra resturanger runt omkring området . :)
     

Dela sidan

Laddar...