Jobba som svetsare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wall

Ny medlem
Hej jag funderar på att flytta till Spanien för att komma bort från den trissta vardagen i Sverige. Jag jobbar som svetsare på BT Products närmare bestämt. Det är en stor truck fabrik.. Någon som känner till om det finns ett dotterbolag i Spanien? Eller finns det några andra företag som vill ha min arbetskraft inom metall industrin? Mvh Wall

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Wall, välkommen till forumet! Kul med dina planer, har inte än hittat något dotterbolag til BT products som du frågade om tyvärr, men kanske någon annan vet?! :)

Inom din bransch så kan jag tänka mig att det alltid finns behov för arbetskraft i spanien, tyvärr så är vi mitt i en kris och begynnande lågkonjuktur så det är inte lika lätt längre.. men skam den som ger sig, du får helt enkelt maila runt och fråga diverse bolag, helst om någon kan översätta till spanska (om du ej är spansktalande) då jag är tveksam om de skulle svara på ett brev/mail på engelska.

Har du några funderat något var du skulle vilja bo någonstans?

Hej Johan. Tack för svar. Jag vill nog bo någonstans i costa del sol för att ha lite svenska grannar.. Jag håller på med en grundkurs i Spanska just nu och märker att det är inte omöjligt att lära sig språket. Ljud kurs funkar bra.. Jag kan tänka mig att man blir mer accepterad om man lär sig deras språk. Precis som vi tycker om våra invandrare...
Vad tycker igentligen spanskar om oss svenskar? Mvh Wall

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen