Internet på mobilen

Nellie

Ny medlem
Jag är kass på allt som har med telefoner och sånt att göra. Men jag har en samsung S3 och jag har ju navigator i den. Funkar det i Spanien eller måste man ha något annat abonnemang eller Wifi eller nåt...? Haha hoppas ni förstår hur jag menar...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Funkar men med svenskt abonnemang kostar det massor när den laddar ner kartor.

hmm... om du har kartor nerladdade över Spanien i en navigator i telefonen redan innan du reser ner - så använder du inte någon telefonuppkoppling, dvs kostar nada.
Däremot om du använder telefonen för t.ex google maps så går det via ditt mobilabbonemang = riktigt dyrt / m

Eftersom Nellie skrev "Har ju" förutsatte jag att det inte är ett köpt navigationprogram med möjlighet att ladda ner kartor och köra "offline". (Det har ju knappt någon eller?) Finns inget gratisprogram på Android som har den funktionen vad jag känner till. Kvar är Google Maps och en kontinuerlig nedladdning = dyrrrrt! :)

Eftersom Nellie skrev "Har ju" förutsatte jag att det inte är ett köpt navigationprogram med möjlighet att ladda ner kartor och köra "offline". (Det har ju knappt någon eller?) Finns inget gratisprogram på Android som har den funktionen vad jag känner till. Kvar är Google Maps och en kontinuerlig nedladdning = dyrrrrt! :)

Jag kanske inte vill kalla Google maps för navigator - det är väl bara en kart-tjänst via GPS som är inbyggd i telefonen

Om man inte vill köpa en så går det att ladda ner flera olika varianter av en navigator gratis via t.ex PirateBay, inklusive kartor ... jag har en navigator i både min Samsung och i en platta - men i min ålder får man kanske ta hjälp av barn eller barnbarn / m

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ok det är nog Google maps jag har...det är en ikon/app (?) som heter Navigation och som navigerar och så finns det även en kartfunktion...

Piratebay är inte gratis det är stöld och det är förkastligt. Klart att det blir recession och ungdomsarbetslöshet när alla sitter och hemma och laddar ner istället för att bidra till BNP. Hotar du kassörskan i snabbköpet och tar varorna utan att betala också??
Nog moralpredikan :)

Goggle navigation funkar faktiskt riktigt bra. I de senaste versionerna har de funktioner som närmar sig betalprogrammen.

Navigation funkar även om man slår av roaming-funktionen, då blir det inga avgifter. På min telefon drar Navigation mycket batteri och kan vara lite seg då och då, men annars funkar den utmärkt.
(Roaming-funktionen är det som gör att telefonen inte kan surfa eller hämta grejer från Sverige utan att man vet om det - så den är bra att stänga av oavsett.)

Piratebay är inte gratis det är stöld och det är förkastligt. Klart att det blir recession och ungdomsarbetslöshet när alla sitter och hemma och laddar ner istället för att bidra till BNP. Hotar du kassörskan i snabbköpet och tar varorna utan att betala också??
Nog moralpredikan :)

Goggle navigation funkar faktiskt riktigt bra. I de senaste versionerna har de funktioner som närmar sig betalprogrammen.

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt - jag har en navigator i min telefon - Ja
Jag har en Tom Tom i bilen -Ja
Det går att ladda ner gratis en navigator från bl.a PirateBay - Ja
Om det blir recenssion och ungdomsarbetslöshet av det tänker jag inte bedömma

Vilken eller vilka, eller om jag till och med betalt alla, tror jag är mitt problem och ansvar och med all säkerhet inte ditt - dessutom startades nog inte tråden med frågan om min eller andras moral, den var väl lite mer teknisk / ekonomisk ???

Last edited:
Poängen var att Google Maps navigationsfunktioner har blivit riktigt bra. Talande anvisningar och alternativa rutter etc.

(Eftersom jag själv kallade mitt lilla sidospår för "moralpredikan" trodde jag att det framgick att det var ett försök till lite humor dessutom med viss ironi. Inte meningen att ifrågasätta var någon får sina program ifrån. De allra flesta forum tas inlägg bort direkt bara man nämner ordet Pirate Bay)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen