Hyra ut bostad i Spanien?

Status
Stängd för vidare inlägg.

crazys

Ny medlem
Någon som kan ge lite tips och råd hur man får en lya uthyrd och hur det fungerar rent praktiskt?

Hur syns man i mängden om man har en hyvsatt attraktiv lya?

Är det lättare på somrarna etc?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Crazys!
Om jag visste var du bor/har lgh här i Spanien eller om du rent allmänt
vill ha råd....så kan jag komma med några. Vill du ha skandinaver el andra
utisar eller ja - som du frågar får du svar - av mig/ Saludos P

Vet inte om jag håller mig till det tänka syftet med tråden nu, men det skulle vara väldigt trevligt om Du kunde lägga upp Din kanske kommande annons här sedan då jag själv letar efter en lägenhet att hyra i Spanien!
Lycka till med skapandet.

he he

Jag planerar att köpa så det får vänta med det.

Man måste ju planera i förväg så att man vet vad man skall köpa så man når ut genom bruset.

Jag har fått en känsla att det måste vara väldigt svårt att hyra ut i vissa delar just nu.

Jag vill bara kunna hyra ut till vem som helst så att lyan inte står tom och kostar pesetas host euro.

Last edited:
Hyra ut alltså...

Nu skriver jag från min lilla horisont då - Torrevieja,Costa Blanca
Här är väl hyr/sälj/köp-marknaden störst och billigast i Spanien.
Faktorer: Klimatet- vilket betyder att spanjorerna själva vill
bo här tidvis- de som kommer från Madrid och norröver. Många skandinaver,engelsmän o övr Europa inkl de
forna öststaterna med ryssar i topp som ökat enormt på senaste åren.
Sommaren är det packat och många vill hyra då. Utom vi som vill ha svensk
sommar....

Här i Torrevieja finns ju många kanaler att få sin lgh uthyrd.
Vill man hyra ut till "vem som helst" blir det strax lättare.
Förutsättningen är ju att man förstår språken. Spanjorer är ju inte så
bra på engelska.
Man kan annonsera på siter som Blocket,Boad, likn siter i Norge och Danmark,
Segundamano.es= Blockets motsv här och Idealista.com.
Man bör ju ha någon som kollar in-och utflytt.
Många,de flesta,mäklare-inmobilarias hjälper till. Hyran blir ju högre för dom
ska ju ha sitt förstås. Finns svenska,norska,engelska som lever på det och förstås spanska. Många sköter det utmärkt och man kan vara lugn.
Här har vi också föreningen för skandinaver-MasAmigos.com som hyr ut åt en
och man kan även annonsera själv på den hemsidan.
Detta gäller som sagt detta område där solen skiner mest och där vill "alla" vara. På fastlandet alltså är det bäst jag tillägger.
Saludos/P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen