S
SolenLyser
Guest
Om man tänker flytta ut från Sverige utan att veta vilka konsekvenser det medför rent skattemässigt, är man blåögd. Jag skulle vilja säga att man åtminstone borde skumma igenom dubbelbeskattningsavtalet med Spanien. Det är lättare sagt än gjort sedan Skatteverket plötsligt plockat bort avtalen. Som svar på frågan vad som inträffat får jag detta svar:
Vi på Servicejouren är mycket upprörda över att de är borttagna, eftersom saknaden av dessa försvårar vårt arbete. Vi jobbar för att åter få dessa publicerade på vår hemsida.
Jag begär att få namn och telefonnummer till den skyldige, men Skatteverket kan inte hitta någon!" Därmed avslöjas den enorma inkompetens som sprider sig i de svenska förvaltningarna. Nu har jag emellertid listat ut hur man kommer åt avtalet
Använd Google sökmotor med sökordet:
"dubbelbeskattningsavtal 360-724"
Markera länken (PDF) Spanien
Nu kommer dubbelbeskattningsavtalet med Spanien att öppnas, 76 sidor stort. Detta dokument kan sparas på "skrivbordet" och man kan sedan skriva ut valda delar. Passa på att hämta avtalet innan det blockeras!
F.ö anser jag att Sverige borde idiotförklaras!
Vi på Servicejouren är mycket upprörda över att de är borttagna, eftersom saknaden av dessa försvårar vårt arbete. Vi jobbar för att åter få dessa publicerade på vår hemsida.
Jag begär att få namn och telefonnummer till den skyldige, men Skatteverket kan inte hitta någon!" Därmed avslöjas den enorma inkompetens som sprider sig i de svenska förvaltningarna. Nu har jag emellertid listat ut hur man kommer åt avtalet
Använd Google sökmotor med sökordet:
"dubbelbeskattningsavtal 360-724"
Markera länken (PDF) Spanien
Nu kommer dubbelbeskattningsavtalet med Spanien att öppnas, 76 sidor stort. Detta dokument kan sparas på "skrivbordet" och man kan sedan skriva ut valda delar. Passa på att hämta avtalet innan det blockeras!
F.ö anser jag att Sverige borde idiotförklaras!