Hjälp! att köpa bil

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Eckhoff, 1 maj 2013.

  1. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    För Alicante finns bl a -> http://www.umbrellaparking.com/

    Tror jag skall testa dem ett år och välja under tak. Finns visserligen utomhus på en drive för 270€/år..

    / Perra
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Man vill bo i solen men inte ha en bil utan tak över. :sol:
    437 € får man en hel del ny hyrbil för, men det verkar kanske försumbart att alltid ha samma bil klar om man stannar länge.thumb
     
  4. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har min bil hos denna firma och är mycket nöjd, brukar betala 380€ per år med bilen under tak.

    spainsmile
     
  5. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Då borde jag få ännu billigare än dig Joe Spanien..min bil är ju till och med lite mindre:p

    Ska deala på plats:)

    / Perra
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Har sett 2 system, ett där dom hämtar och lämnar bilen vid flyget, eller ett där man åker shuttle till p.-platsen. Jag gillar nog det första bäst men hur mår bilarna som stått länge, jag har bara haft tjuvproblem men packningar och annat kan ta stryk.
     
  8. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Om ni tillbringar halva tiden i Sverige och halva i Spanien då kanske ni skall hyra bil i både Sverige och Spanien för att undvika problem med packningar!

    thumb
     
  9. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    ..och hyra hus/lgh i Sverige också!

    / Perra
     
  10. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Långliggare ska definitivt ha egen bil, åker man ner 2+3 veckor per år blir det annat. Jag har en bil som står länge inomhus, alla tål inte att stå still för länge, speciellt inte utomhus, jag har en annan som stått ute länge och fått en massa fel.

    Finns inte samma utbud i Sverige.
    En bostad i Spanien kan man bara lämna utan värme på, bilar är mer komplicerade så man kan fråga en mek. vad en bil kan tåla ute i hettan länge. Hyrbilar är skitdyrt så jag äger hellre men hur när det måste fungera med familjen.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. gunnel

    gunnel Ny medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpa bil

    Hej, jag har tips på bilfirma som är mycket bra. Den heter El Raso och ligger i rondellen till El Raso. Om du åker från Torrevieja norrut, sväng höger mot Guardamar i rondellen, efter ett antal rondeller kommer du till El Raso. Mycket trevlig kille som pratar bra engelska och har bra priser och är mycket seriös. Vi har köpt bil där och många av våra vänner också!;:;;)
     
  13. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Jaså har dom seriösa handlare där, hoppas bilarna håller också för då brukar dom inte vara så seriösa. Annars brukar det vara billigast och ärligast att handla privat till inköpspris. Finns det svenska annonser där också?
     
  14. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej gunnel, är det han som ligger vid rondellen var man svänger vänster in mot El Raso och så ligger han på motsatta sida. Vet du om han har en hemsida?

    //Eckhoff
     
  15. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi får hoppas att han reser sig upp när det kommer kunderthumb till den bilhandeln.
     
  16. matsa16

    matsa16 Ny medlem

    Blev medlem:
    25 oktober 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Har också köpt en bil från raso motors tror jag det heter.
    Köpte en seat cordoba diesel runt 2400e.
    Tycker beg seat är bra köp i spanien , finns massor o det är ju samma driftsäkra motorer/vxllåda som i ww.
    Inga problem än så länge.
    Säljaren fixade med alla papper o fixade även bra billig försäkring hos lineadirecta.
    Angående parkering vid flyget så har vi istället bilen står vid huset o sedan har vi vänner som vi betalar en slant för att hämta o lämna vid flyget.
    Om man inte åker fram o tillbaka massor så blir det billigare än parkeringen vid flygplatsen.thumb
     
  17. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag köpte en SEAT för 3000 Sek, den liknade en Fiat och var lika dålig.
    Vänhämt har jag fundrat på då en granne åker ner en gång per år så man kan hämta varandra, borde kunna fungera där också. Problemet kan vara konstiga tider och barnstolar. Man ska ändå ha någon som ser till där sägs det, så kanske man kan bli hämtad i egna bilen.
     
  18. JanneN

    JanneN Ny medlem

    Blev medlem:
    8 november 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    hej om man åker förbi habaneras sedan förbi mc donalds så finns en bilfirma längre fram i en rondell på vänstersida vet ej vad den heter, men han pratar Svenska.
    annars på av alfredo nobel brevid macken där köpte vi av Gary en engelsmann
     
  19. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Varför löper du en bil för 3000 Sek, när du skall lägga mellan 3-4 miljoner Sek på ett hus!?

    think
     
  20. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Det var inte igår då jag köpte en studio för 40.000, men samma skräp bör nog kosta runt 500 Euro idag.
     
  21. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
    Bilproblem efter lång parkering

    Vi har haft bilar som stått parkerade vid vår finca på Mallorca ca sex månader sommartid och en till två månader vintertid. Aldrig varit några problem att starta.thumb Vi har en liten solpanel som håller batteriet laddat. Vår första bil var en Seat Ibiza bensinare som blev 13 år. Nuvarande är en Ford Fiesta diesel 2006 före detta hyrbil. Teoretiskt borde en diesel klara lång vilotid bättre då bränslet är mindre känsligt för lagring än bensin. Dock hade vi inga problem med bensinbilen.

    Anders
     

Dela sidan

Laddar...