...med nyttiga fraser och illustrationer för att förenkla inlärningen: http://youtu.be/xNsROAWNg3s
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jyst klipp, EL Piloto.
Verkar ju vara alla fraser som man behöver för att starta sitt nya liv i Spanien. Uttalet däremot känner jag inte riktigt igen från Mijas och estepona.
Kollade förresten på din blogg nyss. Kul att det börjar klarna lite och dra ihop sig till flytt.
Göranthumb
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Verkar ju vara alla fraser som man behöver för att starta sitt nya liv i Spanien.
Kollade förresten på din blogg nyss. Kul att det börjar klarna lite och dra ihop sig till flytt.
De hjälpte inte, jag är nog för gammal för kurs
Provat en webkurs och 1 ljudbokskurs, men de bet lika dåligt som detta, jag måste snacka med Spanjorerna för att lära tydligen, sitta och rabla glosor fastnar inte.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Imponerande!! Jag hade målsättningen 1 nytt ord per dag när jag var nere 5 veckor före Jul men tror nog inte det blev mer än sammanlagt 5 !och lär mig 10 ord per dag.
Lycka till!
Att lära sig ett nytt språk på lite äldre dagar kan ta längre tid. Och man måste jobba lite extra. Jag gillar verkligen språk och skall snarast sätta i gång med spanskan mer på riktigt.
Jag lärde mig under några år i Kina att ta mig fram helt ok på mandarin och hade hjälp av en kinseisk lprivatärare två gånger i veckan, därutöver bok+band och läxor. Vistas man i ett land så "duschas" man av språket och snappar upp ord här och där.
Just nu anteckanar jag nya ord varje dag i en bok, alfabetisk ordning, slår upp efter behov och lär mig 10 ord per dag. Vad gäller uttalet så frågar jag ofta.
Lycka till!
Ett bra erbjudande
Ett bra erbjudande