Grundkurs i spanska...

Diskussion i 'Spanska språket' startad av ElPiloto, 5 februari 2014.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Janne!

    Ja det är ju så på nybörjarspanska att en del går om - och går om :D
    Då kan dom mer än den som är nybörjare. Annars är det ju ett
    bra sätt om det går trögt.
    Man är nästan aldrig på samma nivå för många börjar som
    nya fast dom redan gått kurser så dom inte ska känna sig "dumma".
    Och så briljerar dom lite :D
    Iaf har det varit så här nere dom få lektioner jag bevistat för
    många år sen. Flera slutade pga detta...

    Chao P :sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Hola P!

    Visst är det så och det nog är omöjligt att hitta en kurs med elever på samma nivå då en del trots allt haft spanska i grundskolan/gymnasium som dom dammar av och ändå kallar sig nybörjare.
    Tänkte varva denna onlinekurs med lite praktik då jag har lite resor bokade ner till Torre för att i höst ev. hoppa på en ny kurs igen.

    Det ju bara att inse att inlärningsförmågan kan ha sjunkit något tyvärr :D

    /J
     
  4. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Gick nyss igenom en test för att bestämma vilken nivå man har för Instituto Cervantes onlinekurser. (Aula Virtual de Español - AVE)
    http://ave.cervantes.es/prueba_nivel/registro/test_de_clasificacion.php?origen=webAVE
    Första delen gissade jag mest vad som lät bra, svårt. Läsförståelse tror jag jag fixade 100% och hörförståelse likaså.
    Jag blev föreslagen Nivå A2.1-A2.2 vad det nu innebär :)

    Någon som har erfarenhet av deras online självstudiekurser? Verkar seriöst till skillnad från många andra onlinekurser som bara går ut på att dränka dig i direktreklam och automatiskt dra pengar från ditt kort….

    Här kostar ett block 495 :- motsvarar 50 studietimmar och du har upp till 4 månader på dig. Ingen automatisk förlängning!
     
  5. ester

    ester Medlem

    Blev medlem:
    19 oktober 2008
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5
    Har själv ingen erfarenhet men Instituto Cervantes är en statlig inrättning för att främja det spanska språket och kulturen och är nog både seriös och väl ansedd. Alltså borde deras online-kurser också vara det.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. stigbo

    stigbo Medlem

    Blev medlem:
    20 november 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9
    Som så många andra har jag anmält mig till kurser på t ex Medborgarskolan bara för att inse att hitta rätt nivå är svårt. För en del är det viktigaste det sociala och som fd språklärare är jag måhända kräsen när det kommer till lärarna/cirkelledarna .....

    Jag tar nu privatlektioner varje gång jag är nere och får med mig uppgifter hem.
    Snacka om effektivt - 60 min med en engagerad lärare, "konversation" på exakt rätt nivå. 22 välanvända Euros! Lämnar lokalen nöjd men totalt slut! Men visst känner jag igen teflonkänslan! Har också försökt med Babbel, men tycker det är svårt med ordinlärning utan kontext.
     
  8. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Bara att gratulera stigbo! Absolut det bästa alternativet måste det ju vara att ta privatlektioner på plats som man kan praktisera direkt.

    Onlinekursen på LinQ som jag nu hoppat på har ett kampanjpris på 229:- för ett år och då kan jag t.o.m. klara lite reklam om nu kursen är bra och man får lite grundkunskap i spanska. Hoppas också att med tiden kunna ta privatlektioner här i Sverige eller i Torrevieja.....när man hittar en bra lärare.

    /J
     
  9. Lilly

    Lilly Medlem

    Blev medlem:
    17 juni 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2
    Ett litet tips det finns en bra kurs som app duolingo, jag har kört den ett tag, man lär sig många ord :). Den är gratis.
     
  10. bajenlandet

    bajenlandet Ny medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    jag gick en kurs för över 10 år sedan vid komvux på Åsö gymnasium i Stockholm på den tiden då jag började få upp intresset för flytta ner till Spanien man gick på dom där köpa hus mässan som var 2 ggr per år, gick den kursen drygt halva tiden hade inte tid och gå klart för min då 5 åriga son tog all tid tyvärr men jag tyckte jag snappade upp en del men det krävs att man praktiserar mer med människor för det ska fastna :) men ska försöka hitta nåt liknade igen här!
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Komvux har fortfarande bra kurser i spanska, motsvarande gymnasiets steg 1-4 (i Gbg).
    Jag tycker de är bra för de har riktiga prov, och man får ett slutbetyg. Ibland/ofta är det en piska som behövs...
    Dessutom är språkkunskaper alltid en merit att räkna med.
     
  13. bajenlandet

    bajenlandet Ny medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, det tyckte jag med att dom var, bra kurs med prov och lite som i riktiga skolan, ska börja kolla igen om det finns några kvällskurser och gå för behöver träna upp språket och tycker det är bra och kunna när man kommer ner :)spainsmile
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag läste själv på komvux på kvällarna, i Götlaborg...:) Kanske andra kommuner erbjuder samma möjlighet. Man kan alltid ringa dit och fråga. Finns det flera som frågar kan de ev. sätta upp en kvällskurs (om de inte har).

    Vi gjorde så att vi önskade en steg 4 kurs (fanns bara steg 3) och vi fick det. Sen var det några som ville ha steg 5, men jag vet inte om det blev något för jag slutade. Till universitetsstudier räcker det med steg 3, så det är väl det vanligaste komvux brukar erbjuda...
     
  15. bajenlandet

    bajenlandet Ny medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0

    Det var ju bra att dom fixa det!

    Är du bra på Spanska nu?
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har studerat spanska på universitet och undervisar nu på gymnasieskolan...Steg 1 och 2.
    Men skulle behöva träna mer på "flytet" för det blir rostigt mellan varven jag inte pratar så mycket.
     

Dela sidan

Laddar...