Vi är öppen för olika idéer. Men om vi ska sluta våra jobb nu. Då behöver vi lite inkomster (b&b, camping) och nått att göra eller byta upp husbilen och bo i en sån i 6-8 månader, men bo i en husbil så länge, jag vet inte? Och en av anledningarna att vi är här över huvudtaget är ju just att vi inte vet när det är för sent, det har du djä…. Rätt i.
Ni gör ju helt rätt som lämnar Sverige för Spanien, men var försiktig med dina pengar , det är mycket här nere som kommer att komma som en helt ny lärdom för dig, men förarbetet inför flytten är nog det som i slutändan kommer att avgöra om dessa blir av den dyrare eller billigare sorten. Du bör i vart fall ta god tid på dig och kolla upp allt minst två gånger INNAN du spenderar alla pengar.
Du nämnde B&B och för att du ska få öppna något sådant (erhålla licens) så krävs så vitt jag noterat från andra källor, att du uppfyller en hel del "godkända" kriterier som nog bara de kommunala tjänstemännen själva känner till... när det passar dem. Det ska va godkänd standard i rummen, på toalett, på kök och servering, godkänd standard på brandutrymningsvägar, brandstegar, nödgenerator, nödbelysning mm. mm och så tillkommer då slutligen även en (troligtvis dyrare) försäkring i händelse att någon av dina gäster skulle lida fysisk eller ekonomisk skada under sin vistelse.
Därutöver så ska du definitivt avvakta med köpet tills dess att det står klart vad den nya lagen beträffande "förbud mot korttidsuthyrning" i realiteten innebär. Dess tillkomst lär ha vart för att neutralisera konkurrensen mot hotellen och arbetstillfällen relaterade till dessa. Men i övrigt så tycker jag ni gör helt rätt!
Grattis & Välkommen!