Nalle skrev " Själv har jag bott här i 26 àr och aldrig (ta i trä) haft inbrott i hus eller blivit rànad pà gatan. "
Och jag hoppas verkligen att du slipper uppleva någonting sånt men skulle det hända dig, glöm ej dem fodringar du ställer på andra som talar öppet här på forumet om saker som dem faktiskt har upplevat. Det kanske inte är så lätt att tänka på alla formaliteter i stundens hetta.
Jag har absolut inga fodringar pà nàgon pà detta forum, förutom om att komma med korrekt information. Som jag skrev innan, du kan inte döma ut ett helt land för att du har haft problem med kundtjänst pà ETT försäkringsbolag. Har som sagt inte haft inbrott i hus eller blivit rànad, däremot har jag haft inbrott i bil och har släkt som blivit "ficktjuvade". Inga större problem med att fà ersättning fràn de försäkringsbolag som varit inblandade.
Ska självklart sluta försöka varna/upplysa på detta forum. Ni får fortsätta tramsa på - men det är ledsamt att de som läser inte får en objektiv bild av vad som väntar när de väl köpt sitt boende. Någon jämförelse i brottsstatistik har jag aldrig gjort anspråk på att förmedla.
Av att läsa dina inlägg fàr man knappast en objektiv bild av Spanien. Ungf som att läsa "The Sun" eller andra tabloids i GB, som skriver om alla brittiska turisters mardrömmar om allt fràn att köpa hus till att boka solstolar pà stranden. Betänk att Torrevieja har ca 400.000 fler invànare pà sommaren. majoriteten har inte ràkat ut för brott och av alla som haft inbrott, har nog de flesta bra erfarenheter av polis och försäkringsbolag.
Tycker fö det är alldeles utmärkt att du postar vad som hänt dig och dina erfarenheter, men särskilt nyanserad är du inte.