Billiga bilar i Fuengirola

goranwint

Seniormedlem
Börjar bli dags att skaffa nåt litet BILLIGT att åka med i Fuengirolatrakten (Malaga-Estepona). Söker alltså bilfirmor som kan sälja och hjälpa till med transfern. Ett tips någon??

Hälsar Göran i Mijas Pueblo

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hur gick det Göran?
Löste det sig smidigt?
Jag startade en tråd idag om att få lite tips och hjälp vid köp av mc/scooter då jag verkligen är okunnig kring detta och hur pappersarbetet går till.

Hej. Tyvärr inte än. Har inte hört ett ord till svar från hans kompis. Det enda jag vet är att det är klyddigt att ordna sådant själv. Samma pappersexercis på alla fordon. Vet att någon på forumet skaffade en scooter i början av sommaren, men hittar inte tråden nu.

Ska fortsätta och leta senare.
Göran

Om jag förstått det rätt så ska det vara enklare och säkrare att köpa av bilhandlare.
Tyvärr finns alla intressanta scootrar i mitt fall på segundomano, ägda av privatpersoner.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om jag förstått det rätt så ska det vara enklare och säkrare att köpa av bilhandlare.
Tyvärr finns alla intressanta scootrar i mitt fall på segundomano, ägda av privatpersoner.

Har du nàgon som sköter din skatt? be honom fixa överföringen av en scooter.

Nej vi är inte skattskyldiga så vi har ingen sån kontakt.
(Sedan är ju frågan om man måste vara resident eller om det räcker med NIE för att äga och försäkra.)
Min plan är att antingen handla av en firma som då sköter överföringen, eller försöka hitta någon lokalt som kan hjälpa mig vid både köpet och överföring.

Det rÄcker med NIE för att äga. Försäkringen kan ju à andrs sidan bero pà vilket bolag du använder. Även om lagen säger att det gàr bra, kan ju ett försäkringsbolag ha andra strängare regler.

Några tips?!

Från ett problem till ett annat...
Vi kollade och hittade faktiskt en hoj hos MC-firman i Los Boliches.
Tack för tipset Göran!!!!

Nu står vi eventuellt inför ett annat problem.
Vi hyr en lägenhet i Fuengirola i dagsläget, men om 2-3 veckor flyttar vi till en annan lägenhet som vi hyr i Los Boliches.
Detta innebär att vi inte har någon riktig postadress (inte ens senare) som vi kan ta emot brev på då vi inte har tillgång till brevlådorna på de adresser där vi hyr.
Jag antar att både ägarbevis och försäkringspapper måste skickas någonstans?
Ska/bör man hyra en postbox kanske? Var är bäst, hos posten eller hos någon liten telecomfirma någonstans? (Jag såg att Rambo telecom i köpcentret Miramar har postboxar)
Tips någon??

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hola Steve-O

Hyra "apartado de correos" (postbox) på posten är bra.
Kostade 55E/år, förut vet inte om det är höjt nu.

Ciao P :sol:

Har ni inte nyckel till brevlådan eller vad är problemet? Annars kan man kanske ha c/o adress till ägarens aderess, lägenhetsnummer. En utväg är att man har "poste restante", dvs man går och hämtar sin post i postkontoret. Kan vara en möjlighet...

Dels vet jag inte om vi kan använda ägarens postlåda, vilket i så fall blir en lång c/o adress.
Sedan tänker jag lite på att man kanske flyttar efter ett år eller nåt.
Är det inte så att avtal/kontrakt med försäkringsbolag, samt ägarpapper, borde ha en adress till oss som vi kan ha oavsett var vi hyr från år till år?
(Vet tex inte om det kommer kallelser till bilprovning eller liknande till den registrerade ägaradressen på fordonet varje år)

Dels vet jag inte om vi kan använda ägarens postlåda, vilket i så fall blir en lång c/o adress.
Sedan tänker jag lite på att man kanske flyttar efter ett år eller nåt.
Är det inte så att avtal/kontrakt med försäkringsbolag, samt ägarpapper, borde ha en adress till oss som vi kan ha oavsett var vi hyr från år till år?
(Vet tex inte om det kommer kallelser till bilprovning eller liknande till den registrerade ägaradressen på fordonet varje år)

Jag tror att ni måste ha en adress men man kan nog ha postbox på posten
som aviseringsadress.
Kolla med försäkringsbolagen. Vet flera som har postbox eftersom den vanliga
adressen till bostaden inte har funkat bra. Inget ovanligt alls. Dessutom är boxarna större
så mer går i.
Poste restante däremot godtas inte för försäkringsärenden vad jag vet.

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Tack för tipsen! Det mesta är löst kring MC-köpet så det blir nog en postbox för övriga kommande dokument och adresser i framtiden.
Jag hittade priserna på correos.es och det kostar för närvarande årligen 73 euro, plus ytterligare 11 euro för att ha frugans namn på samma postboxadress.

Förlåt för att jag tog över din tråd Göran!
Tips till Göran ang billiga billar i Fuengirola, gäller fortfarande i denna tråd.

spainsmile

Nya trådar

Back
Toppen