Amay Quinto i Punta Prima

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej är de någon som vet vad hotellet som ligger jämte bygget heter?

Du kanske menar Hotel Torre Joven, http://hotel-torrejoven.com/.
Det ligger utmed N332, mittemot CC Punta Marina.

La Ciñuelica är ett ganska stort område bestående av olika faser. Samtliga lägenheter/radhus är privatägda (om de inte är bankåtertagna naturligtvis).
Många av de som inte bor där permanent hyr ut.
/Helen

Hej P!
Det är nog snarare så att Urb. La Cinuelica har lagt ut ett antal läg. för uthyrning. Något läg.hotell har jag svårt att tro att det är. Det borde jag ha hört talas om isf eftersom jag bor i närheten :confused:. Dom gör då inte reklam för att vara det genom t.ex. skyltar. Jag ska kolla upp det när jag kommer ner, det kan vara bra att veta för vänners ev. framtida semesterboende.
rocio

Jag vill bara tillägga, med anledning av rocios senaste inlägg.

Vår lägenhet ligger i Urb. La Ciñuelica och vi har inte heller varken sett eller hört om någon semesteranläggning utan det är privatpersoner som hyr ut. Som överallt finns det många firmor som ombesörjer uthyrningsdelen, åt dem som vill.
Det kan vara så att en av de större uthyrningsfirmorna har fått möjlighet att marknadsföra sig på bokningssajten.
/Helen

Har aldrig hört om nàgot hotel. Det fanns innan ett motell strax innan shoppingcentret punta marina om man kommer ifràn Torrevieja. Men körde förbi där i förra veckan och dàg hette det paradis eller nàgot, om det är hotell eller ej vet jag inte.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Jag vet inte riktigt vad jag menar ;) men har läst att de skulle finnas något närheten bara. Vi ska ner i september o kolla på svärföräldrarnas lägenhet o tänkte de hade varit smidigt att bo i närheten.

Jag vet inte riktigt vad jag menar ;) men har läst att de skulle finnas något närheten bara. Vi ska ner i september o kolla på svärföräldrarnas lägenhet o tänkte de hade varit smidigt att bo i närheten.

Hej Coenzo!
Hur som helst så finns det lägenheter att hyra här i La Cinuelica som ligger
bredvid. Läs bra och dåliga resencioner ca 25 st.

http://www.booking.com/hotel/es/la-...id=73d27c12e1364dd0b91c1cf01b4c4793996ccd4fX1
och även Cinuelica Townhouse finns det som hyrs ut enl samma hemsida på Booking.com

Chao P

La Cenuelica är ett lägenhetshotell. Vi har bott där där, och det är ett mycket prisvärt och bra alternativ. Man bokar på Booking.com. Rummen har 2 sovrum och 2 toaletter, samt fullt utrustat kök. Vi betalar 5100 SEK för 4 pers och 14 nätter, i mars. Man ringer deras reception när man åker från Alicante flygplats. Allt ingår i priset. Linne, handdukar, städning.m.m. Man får vara 4 vuxna + 1 barn/rum.
/ Bengt
spainsmile

Last edited:
La Cenuelica är ett lägenhetshotell. Vi har bott där där, och det är ett mycket prisvärt och bra alternativ. Man bokar på Booking.com. Rummen har 2 sovrum och 2 toaletter, samt fullt utrustat kök. Vi betalar 5100 SEK för 4 pers och 14 nätter, i mars. Man ringer deras reception när man åker från Alicante flygplats. Allt ingår i priset. Linne, handdukar, städning.m.m. Man får vara 4 vuxna + 1 barn/rum.
/ Bengt
spainsmile

Hej Bengt!
Kan du vara bussig och stilla min nyfikenhet och berätta i vilken fas den ligger alt. adressen och var receptionen ligger?
/Helen

Här får du en länk till hotellet. Receptionen ligger precis mitt emot Amay bygget, på Calle Escorpiones. Men den är inte så mycket bemannad. Man betalar inget förrän man kommer dit, man kan gratis avboka allt 2 dagar före ankomst. Vi glömde ringa från flygplatsen när vi åkte ner förra gången, så vi fick vänta en halvtimma innan tjejen med nycklarna kom..http://m.booking.com/hotel/es/la-cinuelica.html?aid=400000
/ Bengt:flyger:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Tack för hjälpen de blir en resa i september:)

En annan fråga hur är de med förråden man kan köpa är det ihop med garaget eller kan man köpa bara ett förråd?

Mvh Micke

Tack för hjälpen de blir en resa i september:)

En annan fråga hur är de med förråden man kan köpa är det ihop med garaget eller kan man köpa bara ett förråd?

Mvh Micke

Förråd säljs bara ihop med garageplats
Garageplats ca 4000 Euro utan förråd, med förråd från 7000 Euro
I första halvan är dom slutsålda sedan länge

I kvarteret intill byggs nästa, Mirador de AMAY, där finns det bara garage inkl. förråd och till lite högre pris ...

Men i andra halvan då? Vi ska bo i 90a och då är väl de i andra halvan eller hur menar du?

mvh Micke

Jo den ligger i vad jag menade är andra halvan, dvs där man inte kommit så långt i bygget... I min senast uppdaterade lista daterad 10/2 är priset borta för garageplats med förråd så jag skulle tro att det inte finns några sådana kvar, men kolla det via din mäklare eller med Silvia. Som förråd kan du annars skaffa en "plastbod" och ställa på taket - det blir billigare och inget bygglov lär behövas

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen