Vilket område ska man bosätta sig i

Status
Stängd för vidare inlägg.

freddan

Ny medlem
Hej!

Har bestämt mig för att flytta ner ner till Torrevieja med min sambo. Men vi vet inte riktigt vilket område som är bäst. Båda jobbar inom restaurangbranchen, vi vill gärna bo hyfsat centralt, nära till strand och i rätt "restaurangområde".

Vilka områden skall vi koncentrera oss på att hitta boende i , åker ner om ett par veckor för att reka och känna på atmosfären. Men det vore skönt att söka reda på mer om just det området innan avfärd.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bo i Torrevieja...

välkomna hit då säger jag.

Jag har bott på olika platser i sta´n och man kan inte säga att något ställe är sämre än annat. Staden är ju inte större än att man har nära till allt. Man kan ju bo utanför och man får det lite lugnare men enl dina kriterier, dvs bo nära strand och restauranger så är väl centrum att föredra.

Playa del Cura är ju den strand som ligger inne i staden och nära till flest restauranger. I själva stadskärnan finns det ju badmöjligheter - naturbassäng och klippor - och den långa piren. Lite livligare på nätterna förstås.

Los Locos strax utanför med bättre strand och lite lugnare boende och den södra äldre delen med Playa Acequion och den finaste - Playa Naufragos.

I mitt tycke så ska man undvika att bo i "rektangeln" där den stora fredagsmarknaden håller till. Om man vill sova på morgonen. "Dom" börjar slamra med sina metallpinnar redan kl 5 i bland och det är avstängda gator fram till kl 17 på em. Kan ju vara charmigt med att bo där men inte så kul i längden.
Tror det är dyrare att hyra ju närmare stranden man bor och billigare ovanför Avda Las Habaneras som byter namn till calle Antonio Machado vid den bästa stora mataffären Mercadona. Billigaste cafeterían Genaro intill. Busstation bredvid. Det är ju ändå bara 7-8 min ner till havet.

Ok kommer inte på något mer "en este momento". Fråga bara..

Saludos / P ;;;;;)

Tusen tack!

Ska kolla upp lite boende i områdena du nämnt, då vi tittar på ett köpekontrakt för permanent boende. Återkommer om jag undrar nåt mer.

Tack på förhand / F

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen