Vi har internet via Sattvplus, vi fick detta installerat i maj månad i år och skall tillägga att jag var i kontakt med dem några veckor före installationen och dom meddela att det kosta 150€ om man ville köpa sin utrustning så man kan pausa.
Jag boka en installatör till dagen efter vi kommit ner och han ville plötsligt ha 200€ och detta fick jag ta upp med kontoret vilket jag gjorde och till svar fick vi att detta var ett erbjudande som sluta några dagar innan, surt var det.
Vi har varit nere 2 gånger sedan dess och allt har fungerat fint tills nu.
Jag ladda i måndags och har mottagit kvitto på det för våra vänner skulle komma ner på eftermiddagen och vi befinner oss i Nerja med bara mail och Svensk mobil.
Tisdags morgon får jag ett sms fån våra vänner att internet inte fungerar varefter jag skriver till Sattvplus och felanmäler samt från deras formulär på hemsidan på Engelska så klart. när jag inte hört något ringer jag deras 24 timmars service telefon och får besked att ingen kan ta samtalet.
Onsdags morgon efter samtal med våra vänner som nu kollat utrustningen efter mina instruktioner att alla lampor är släckta på huvudet ber jag dem att köra upp på kontoret för att prata med dem, där får dom veta att det nog är huvudet som gått i sönder och det kostar nog 100€ att byta men det kommer att ta tid! jag skriver åter till dem och påpekar att utrustningen bara är 5 månader gammal och ber dem att byta snarast möjligt.angryy
Eftersom vi fortfarande inte hört något från dem skrev vi till dem i morse på spanska men, inget svar.;
Nu är vi så irriterade så jag har lust att slänga utrustningen och skita i kostnaderna och ta en annat företag.
Hade vi nu hyrt utrustningen istället för att köpa los den kanske det hade varit annorlunda men det kan jag inte svar på.
//Eckhoff
Jag boka en installatör till dagen efter vi kommit ner och han ville plötsligt ha 200€ och detta fick jag ta upp med kontoret vilket jag gjorde och till svar fick vi att detta var ett erbjudande som sluta några dagar innan, surt var det.
Vi har varit nere 2 gånger sedan dess och allt har fungerat fint tills nu.
Jag ladda i måndags och har mottagit kvitto på det för våra vänner skulle komma ner på eftermiddagen och vi befinner oss i Nerja med bara mail och Svensk mobil.
Tisdags morgon får jag ett sms fån våra vänner att internet inte fungerar varefter jag skriver till Sattvplus och felanmäler samt från deras formulär på hemsidan på Engelska så klart. när jag inte hört något ringer jag deras 24 timmars service telefon och får besked att ingen kan ta samtalet.
Onsdags morgon efter samtal med våra vänner som nu kollat utrustningen efter mina instruktioner att alla lampor är släckta på huvudet ber jag dem att köra upp på kontoret för att prata med dem, där får dom veta att det nog är huvudet som gått i sönder och det kostar nog 100€ att byta men det kommer att ta tid! jag skriver åter till dem och påpekar att utrustningen bara är 5 månader gammal och ber dem att byta snarast möjligt.angryy
Eftersom vi fortfarande inte hört något från dem skrev vi till dem i morse på spanska men, inget svar.;

Nu är vi så irriterade så jag har lust att slänga utrustningen och skita i kostnaderna och ta en annat företag.
Hade vi nu hyrt utrustningen istället för att köpa los den kanske det hade varit annorlunda men det kan jag inte svar på.
//Eckhoff