Varning för dålig service

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Eckhoff, 16 oktober 2014.

  1. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vi har internet via Sattvplus, vi fick detta installerat i maj månad i år och skall tillägga att jag var i kontakt med dem några veckor före installationen och dom meddela att det kosta 150€ om man ville köpa sin utrustning så man kan pausa.
    Jag boka en installatör till dagen efter vi kommit ner och han ville plötsligt ha 200€ och detta fick jag ta upp med kontoret vilket jag gjorde och till svar fick vi att detta var ett erbjudande som sluta några dagar innan, surt var det.

    Vi har varit nere 2 gånger sedan dess och allt har fungerat fint tills nu.
    Jag ladda i måndags och har mottagit kvitto på det för våra vänner skulle komma ner på eftermiddagen och vi befinner oss i Nerja med bara mail och Svensk mobil.
    Tisdags morgon får jag ett sms fån våra vänner att internet inte fungerar varefter jag skriver till Sattvplus och felanmäler samt från deras formulär på hemsidan på Engelska så klart. när jag inte hört något ringer jag deras 24 timmars service telefon och får besked att ingen kan ta samtalet.

    Onsdags morgon efter samtal med våra vänner som nu kollat utrustningen efter mina instruktioner att alla lampor är släckta på huvudet ber jag dem att köra upp på kontoret för att prata med dem, där får dom veta att det nog är huvudet som gått i sönder och det kostar nog 100€ att byta men det kommer att ta tid! jag skriver åter till dem och påpekar att utrustningen bara är 5 månader gammal och ber dem att byta snarast möjligt.angryy
    Eftersom vi fortfarande inte hört något från dem skrev vi till dem i morse på spanska men, inget svar.;:(

    Nu är vi så irriterade så jag har lust att slänga utrustningen och skita i kostnaderna och ta en annat företag.

    Hade vi nu hyrt utrustningen istället för att köpa los den kanske det hade varit annorlunda men det kan jag inte svar på.

    //Eckhoff
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Eckhoff!

    Fungerade det när dom kom ner på em i måndags då? Det har ju varit enorm åska med otroligt med blixtar flera ggr. Smällar man knappt hört förut.
    Nu vet jag inte men kan inte "huvudet" gå sönder då?

    Dom borde ha mätt ledn som dom brukar göra och då ser dom väl vad felet är kanske. Fler hade problem då när det värsta ovädret var här över.
    Kan ju vara en orsak. Men att det ska ta tid att byta i så fall är ju tokigt.

    Chao P :sol:
     
  4. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej P, dom kom ner vid 14 tiden men har aldrig fungerat enligt vännerna, kan vara som du säger att det kan vara åskan.
    När började det åska? antennen sitter inte särskilt högt heller men man vet aldrig, kompisen som är där är elektriker med egen firma så han kolla allt innan han kontakta mig.

    //Eckhoff
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Det har åskat flera ggr men några vansinniga smällar var för två veckor sen.
    Dom värsta jag nånsin hört här faktiskt men efter det nån dag så
    blixtrade det också utan uppehåll en kväll.
    Men inte på en vecka nu vad jag kan komma ihåg.

    Chao P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Jättetrist att höra. Vi har haft Sat Tv Plus i ettt år och har också köpt antenn och router. Vi har vid två tillfällen har vi haft dålig signal/långsam uppkoppling och jag ringde då till dem och det visade sig vara ett fel som berörde många och som åtgärdades inom några timmar.
    Jag har fått bra stöd när jag ringt och trist att inte alla får det. Men någon måste väl komma och se var felet är. Ibland kan det hjälpa att stänga av routern och sätta på den igenm men det har säkert provats. På Sat Tv Plus kontor kan de ju mäta om någon signal går fram och hastigheten på uppkopplingen och fungerar inte det så hoppas jag att de kommer och ser efter var felet ligger.
    Jättetrist att det inte fungerar....Jag skulle också bli f-d!
    Men har antennen blåst sönder så måste den ju ersättas...
     
  8. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Antennen sitter där den skall och inga fysiska fel men inga dioder lyser på sidan av den, helt död och dom var nere på kontoret var dom mena att huvudet nog var trasigt. Dom har kollat alla kopplingar och kolla också att allt satt rätt med kontoret.
    Dom har fortfarande inte åtgärdat problemet och när vi gick över från att skriva på Engelska till dem svara dom att våra vänner hade felanmält och att det skulle åtgärdas, men dom skrev inte vilket århundrade! Som sagt inget än och på måndag åker dom hem, det är så man kan bli förbannad.

    //Eckhoff
     

Dela sidan

Laddar...