Jag följer skandinav-tidningar på Twitter, Facebook...Är väl upp till läsaren att tro/inte tro på nyhetsflödet... Och hyra bil...Hur mkt man än letar goda råd fattar man ju beslutet själv och det finns väl alltid en risk att det kan uppkomma en besvikelse, nånstans på vägen...C'est la vie! Kram!
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Man kan också klaga till tidningen om man ser uppenbara fel eller är missnöjd. Det har jag gjort flera ggr Det är ju bättre. Om man inte säger nåt så vet dom ju inget om vad läsare tycker om deras sätt att skriva eller hur Bättre det än att klaga på tidningarna i andra forum... Leder ju ingen vart.... Ciao P :sol:
Min oro var obefogad (den här gången). Jag var enda kund hos Firefly. Alltsammans var klart på 10 minuter. Fin bil dessutom. Lars
Så bra Lars! Kanske det finns en anledning till att du var ende kunden Dom har läst tidningarna redface Ciao P :sol:
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi har bokat hyrbil hos xtra-Car-hire, hyrde av dem förra året med. Kostar lite mer men allt ingår, tex extra förare, alla försäkringar, hämta- lämna fulltankad. Dessutom slipper vi köa, de möter oss vid p-huset. Fungerade kanonbra förra gången o hoppas på samma nu med.
FIREFLY för första och.....sista? gången Via Rentalcars.com så fick jag upp Firefly och hade nog inte läst tråden här då. Malaga flygplats...hittade inte Firefly först...inga skyltar o de var inte i hallen där de andra var Frågade en vakt instruerade mig ut i p-garaget och där var dem! Det gick dock relativt snabbt att bli min tur...10 minuter kanske..men damen bakom disken var ingen trevlig historia! I sedvanlig ordning så ska de sälja in en dyr försäkring som eliminerar självriken helt! Men jag avböjde och fick då veta att jag var en idiot som inte tog denthumb Att man får beta för en hel tank med drivmedel, det vet jag redan då de flesta tillämpar den metoden. Ett sätt att få det att verka billigare helt enkelt. De reserverar 500 EURO från kreditkortet då jag inte har den dyra extra försäkringen. Inget konstigt med det heller..om man får tillbaka det vill säga. När jag fick ut uthyrningsdokumentet så var det INGENTING markerat i rutan för skador! Gick och tittade på Berlingon och där fanns det både små bucklar o skrapmärken. Tillbaka in till den "charmerande damen" och påpekade det hela! Scratches are included, sa hon Hur vet jag det? Frågade jag, till slut så surnade hon till än mer, fast jag inte trodde det var möjligt att någon kunde bli än mer sur. Då skrev hon i skaderutan: "Scratches included" och stämplade med Firefly stämpeln. Har ännu inte återlämnat bilen då det sker nu på Lördag! Men det känns som att de 500 EURO är på väg bort...:arg: Återkommer....i ärendet...men det var nog första och sista med Firefly! Har alltid tidigare använd Hertz via Ryanair webb...och aldrig några problem eller sur personal. De ligger dessutom i samma pris härad....som Rentalcars.com får fram! Lätt val anser jag!
En av alla "varnare" här skrev att det var ett Hertz-Company? Undrar om det är ett dotterbolag? http://www.reviewcentre.com/Car-Hire/Firefly-Car-Rental-reviews_1942905 P
Hej När vi hämtar hyrbilen köper vi numera den extra försäkringen, sist var det 4 euro/dag. Vi fick vid ett tillfälle betala deposition 100 E men när bilen var återlämnad drog de 100 E gång till och satt sedan in 200 E. En kursförlust för oss på nära 50 kronor. Inte mycket pengar kan tyckas men jag vill inte att ngn ska vara inne på våra konton och kunna ta pengar. Lotta
Orkar inte kommentera alla dumheter , men under årens lopp träffat på de flesta. Affärside - kan ingen Svensk starta biluthyrning med självriskeliminering oc full full policy. Ärliga priser.
Vi upplever att vi får allt detta med x-tra car rental, lite dyrare men vi var väldigt nöjda sist. Kan uppdatera efter 24/11, då vi prövat 11 dagar igen. Förra gången hade vi fått parkeringsskador från andra bilar men ingen kommentar alls om dessa.
Copy and paste frånAuto Remtal news: Och jodå, Firefly är ett eget brand inom Hertz! The Hertz Corp. today announced the expansion of its Firefly brand to leisure travelers in the United States. The first U.S. location will begin serving customers in Orlando on Sept. 15, followed by locations in San Francisco, Las Vegas and Los Angeles. By year-end, Hertz plans to have around 20 Firefly locations serving local area airports in select U.S. leisure markets. First launched in Europe in March, Hertz now operates 40 Firefly locations in Spain, France, Italy, Germany, the U.K., Switzerland and Portugal. The locations service the deep value leisure segment, the fastest-growing market segment in the airport car rental market, says Hertz. According to Hertz, Firefly will enable the company to re-enter the deep value leisure car rental market in the U.S., which it temporarily exited after divesting the Advantage brand earlier this year. Additionally, Firefly will generate incremental fleet sharing, systems and operational synergies among its four brands, including Hertz, Dollar and Thrifty, says Hertz.
Firefly På måndag ska jag hämta ut en bil hos Firefly igen. Det blir min tredje bilhyra med dom. Hittills har det alltid gått bra. Den här gången hyr jag bil i 2 månader. Dom var billigast för en så lång hyra. L
Jo det gick bra! Det gick bra till slut....men är ändå osäker på om jag anlitar dem igen? Var för mycket som gick på en höft...!
Brukar de gås igenom bilen när ni hämtar ut den, när jag hyrt i andra länder brukar jag alltid kolla deras rapport mot hur bilen ser ut.
Vi har bokat via Autoeurope tidigare var vi än rest, helt utan problem. Nu sist när vi var nere i Spanien i februari hyrde vi bilen via AE av RECORD, och vi fick snabb betjäning och trevligt bemötande. Dock tänkte vi ändå pröva att hyra från ett annat ställe när vi åker ner i april, där alla kostnader redan är inräknade i bokningen såsom erfoderliga försäkringar, extraförare t ex. Vi hyr via Brunos Car den här gången. Jag kan återkomma när vi är tillbaka med ris och/eller ros om dem