Var bo i Santa Pola? Hamnen eller Playa Lisa?

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av CeciliaRA, 30 mars 2017.

Tags:
  1. CeciliaRA

    CeciliaRA Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, i vintras hittade vi Santa Pola som vi verkligen gillade så nu ska vi åka tillbaka i sommar. Vi är en barnfamilj som gärna vill ha nära till strand och mataffärer. På kvällen vill vi gärna gå promenad längs havet och vi vill gärna kunna äta ute lite billigare ibland. Just nu väljer jag mellan att hyra lgh nära hamnen eller nära Playa Lisa... vad blir bäst?? Tar gärna emot tips!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. hek74

    hek74 Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6
    Härligt ! Tycker Santa Pola är fantastigt. Har bott mycket på playa lisa och tycker det är väldigt lungt och trevligt. Men visst , saintiago på andra sidan hamnen är ju fint också.
    Lycka till
     
  4. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Jag bor själv centralt och tycker att att Playa Lisa är en bit bort. Det känns lite fyrkantigt stadsplanerat och bortanför Lisa är det plötsligt väldigt långt bort. Även i de centrala delarna känns det fyrkantigt så det går inte att komma ifrån i SP, förutom i Del Este, men då blir det för långt bort åt andra hållet samt dyrare.
    Den verkliga fördelen med att bo centralt, i mitt fall nära fiskehamnen, är att det är nära till allt, men det är också mer livat på ett spanskt sätt. Jag gillar det. Spanien ska inte vara Sverige.
    Den stora fördelen med SP, men även GA och Arenales, är att man flyger ner, stövlar ut och sätter sig i taxin (som kostar ca 20E) och så är man framme på 10 min. Otroligt bekvämt.
     
  5. CeciliaRA

    CeciliaRA Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren! Jag har hittat en lägenhet att hyra bredvid hamnen nu....
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Jo56

    Jo56 Ny medlem

    Blev medlem:
    10 december 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej CeciliaRA!
    Vad roligt att Du kunde hitta en lägenhet vid hamnen. Kan du tipsa mej hur Du gått till väga för att hitta den. Vi är också på jakt efter något att hyra i Santa Pola.
     

Dela sidan

Laddar...