Vad kostar det att gå till frisören?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Peztis, 17 juni 2014.

  1. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Min fru klipper och tar slingor i Sverige för 1400kr,och hon blir jäkligt
    snygg och attraktiv var gång

    Hon har provat flera och många gånger varit ledsen och missnöjd men
    inte med denna hon har nu sedan en tid.

    Självklart tycker hon det är värt pengarna att se snygg ut:)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Vi tycker väl alla om att se snygga och attraktiva ut. Men det gör ju inget om man kan göra det till en billig penning happy.
    rocio
     
  4. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Precis gör inget om det är billigare,men vände mig mot att någon skrev att man var fåfäng om man kostade på sig att vårda sitt yttre.

    För mig och min hustru anser vi det är värt att betala för service och kunnande som varje hantverksgrupp utför.

    Det är aldrig för dyrt förrän du anser att du inte får valuta för pengarna
     
  5. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Det var jag som sa att fåfänga kostar pengar, det gör det ju! Och att färga håret och klippa i frisyrer är väl fåfänga, annars hade man ju bara tagit en sax och klippt av så det inte hamnar i ögonen. Hel, ren och (väl-)vårdad kan man ju vara ändå.
    Jag förundras över att folk lätt lägger 2000:- på håret flera gånger om året men sedan klagar på att de inte har råd med det och det och det... Men denna klassiker är en annan diskussion. :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Min fåfänga sträcker sig till 14 Euro för en klippning då och då. Behöver jag klippa mig och jag inte är på Mallis bokar jag naturligtvis en extra ToR för att bli klippt av min personlige frisör :)
     
  8. Marra86

    Marra86 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Om jag, relativt ung kille, vill klippa mig billigt i Fuengirola (Los Boliches) vart skall jag då vända mig? Jag kan mycket lite spanska så gärna något ställe där de pratar svenska/finska/engelska.

    Jag har inga stora krav, "kortare" brukar jag svara när frisören frågar hur jag vill ha det.
     
  9. Beda

    Beda Ny medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej igen,
    Det blev ett besök hos frisören (Katarina, Hair Gallery) Fick håret klippt, färgat, slingat och fönat för 63 €. Endast klippning kostar enl deras prislista 16-19€.
    Supernöjd och lite billigare än hemma (ca 850kr)
     
  10. stasse

    stasse Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13
    Det finns en svensk tjej som har en salong i Los Boliches och hon har
    herrklippning för 8 €. Den ligger ganska nära Centro Finlandia som ligger alldeles vid floden på Av. de los Boliches fast på motsatta sidan av gatan och
    en liten bit längre österut. Salongen ligger i en liten gränd men det finns
    en skylt ute vid gatan.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Har inte klippt mig ännu, riktar in mig på att få en spansk klippning! Jag menar, har jag hållit mig så här länge (jisses, klippte mig i september senast! Duktig frisör eftersom frisyren håller rätt bra fortfarande!) så kan jag ju vänta några veckor till. Å så blir det faktiskt lite spännande för mig att klippa mig i ett annat land! :)
     
  13. svpecali

    svpecali Medlem

    Blev medlem:
    3 juli 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    18 euro för tvättning och klippning i Nerja. Dock avstod jag från att få håret fönat. Med föning kanske det skulle ha kostat mer. Jag vet inte.
     
  14. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    390 kr i Simrishamn för tvätt, klippning och tork. Det finns billigare men hon är fantastiskt på att klippa.
     

Dela sidan

Laddar...