Vad kan man göra på Teneriffa?

alemoo

Ny medlem
Hej,
jag undrar om någon vet vad man kan göra på Teneriffa, om man ska bo i Puerto de la Cruz, västra sidan på ön, för allt verkar ligga söderut. Loro Parque, Aqua Land och andra saker behöver jag inte bli föreslagen om då jag redan vet det, men jag tänkte mer på andra saker som kan vara värda att se på i Puerto de la Cruz och dess omgivning. Vad kostar det att äta på ön och dryckernas priser? Är det billiga priser på varorna där?

Tacksam för svar, ha det bäst!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bor man i Puerto tar man bussen till La Orotava. Är man road av att vandra finns det leder efter kusten. Tar man en buss upp i bergen kan man äta färsk laxforell i Aguamansa. Självfallet tar man bussen till Garachico vars gamla hamn förstördes av lava. För 10 Euro kan man ta en guidad busstur runt ön. Då får man på köpet veta hur bra det är med ullsängkläder. För 6-8 euro får man dagens rätt med dryck. Man kan handla billigt på Teneriffa men sällan på turistorterna. I går kunde jag kunde inte motstå en flaska "Teneriffa-rom" på Mercadona - 5,69 Euro för en liter.

Nya trådar

Back
Toppen