Vågar man köpa utan att se det?

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av PiggaRosa, 27 november 2017.

  1. Goldsinger

    Goldsinger Ny medlem

    Blev medlem:
    25 februari 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Haha, nä – jag är verkligen ingen expert men har just köpt en lägenhet i Fuengirola. Min känsla är att ALLA mäklare här vill sälja till varje (maximalt högt) pris och säger i princip vad som helst för att lyckas med det. Kära nordbor, var inte naiva – jag hade bl a en svensk mäklare, men denne litade jag inte ett dyft på när han började köra med knep för att skynda på beslutet ("Det kommer två och tittar imorgon men om du lägger ett bud nu..." osv). Han gjorde också bort sig, då han en gång inte kom ihåg vad han hittat på förra gången, men jag höll masken. Samtidigt får man väl förstå dem lite också – de har säkert sett fina fiskar som de lagt ner mycken möda på slinka ur nätet, kanske rentav för att köpa samma lgh av någon annan. Och även mäklarnas räkningar ska ju betalas... :rolleyes: Nej, ta allt trevligt småprat för vad det är, säljsnack, och satsa på att skaffa en bra advokat – och INTE den mäklarfirman rekommenderar, så du vet att advokaten har just dina intressen för ögonen.
     
    Last edited: 2 maj 2018
    hydrolift gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Goldsinger

    Goldsinger Ny medlem

    Blev medlem:
    25 februari 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Och då detta är mitt första inlägg vill jag också passa på att tacka för all fin info och goda råd som finns här på forumet, har varit en flitig besökare under min resa mot köp. :)
     
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Finns många duktiga personer på forumet som gärna delar med sig av sina upplevelser.
     

Dela sidan

Laddar...