Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ah på söndag.Ska bli intressant (eller inte...) att se Kalla fakta...
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Och i alla plan utsätts man för bakgrunds-strålning.Vågar man åka till & från flygplatsen - vågar man flyga (oavsett bolag)
sannolikheten att du ramlar och dör hemma i badrummet är betydligt större.
Ryan kan man ha åsikter om - men statistiken talar till deras fördel
trots silvertejp, lösa dörrar och andra mediadrev.
Vi skulle åka med Ryan och betala bokning, för de har bra avgångstider mitt på dagen, men bara ett fåtal platser kan bokas, varav en del är nära nödutgångar där inga barn får sitta, så det fanns inga platser kvar.Jag vågar åka med RyanAir!
Och man KAN faktiskt boka platser på RyanAir, men som med allt annat, så kostar det extra. På något sätt måste de få det att gå ihop, de själva biljetten är så billig!
RyanAir har den modernaste flygflottan i Europa! Därmed även den mest miljövänliga, om man nu kan nämna miljövänligt om flygplan!
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Klart att det går snabbare att ta första bästa plats man vill ha än att alla ska leta rätt på sin, som att åka buss.En kommentar jag själv funderat på - jag har alltid tyckt att Ryans metod med att inte ha (nästan) några platsbokningar utan att bara låta folk trycka på borde gå långsammare än att folk har bokade platser och man fyller på planet i viss ordning etc...
Mythbusters på Discovery channel testade detta - och det visade sig att Ryan gör helt rätt ... det går fortast.. men folk tycker den är sämstLäs mer här - >
http://mythbustersresults.com/airplane-boarding
Val av boardingmetod stämmer ju helt med min upplevelse av RYAN. Kostnadseffektivt kanske men man känner sig fullständigt förnedrad och utlämnad till deras godtycke.
Jag vill trivas i tillvaron och bedömer att prisskillnaden är marginell för en sämre produkt.
Men det är min personliga åsikt.
Jag äter inte kattmat heller även om det innehåller den näring jag behöver till lägre pris![]()
Dom byter rutter ofta så de är inget att lita på. Tänkte själv åka från Mallis några dagar för 700 till Malaga och de var dom tror jag. Jag är mest rädd att familjen ska splittras om man bara köper prioriterad kö så jag vill absolut ha bokat, men berätta hur illa är det, panik, kaos, trångt och äckligt?De har inga flyg från Göteborg på lågsäsong då jag åker mest. Skall man flyga direkt från Mallorca till ett antal destinationer på Spanska fastlandet är de enda alternativet varför många jag känner tvingas välja Ryan för att slippa åka via Madrid. De tycker dock som jag att det är på gränsen till en obehaglig upplevelse varje gång. För mig finns inga pengar i världen som får mig att åka med dem igen. Mitt val baserat på mina egna erfarenheter. Ser fram emot programmet på Söndag.
boskapsvagn hörde jag.
Ett bra erbjudande
Klart att det går snabbare att ta första bästa plats man vill ha än att alla ska leta rätt på sin, som att åka buss.
Tjänar man några tusen inkl. alla tillägg och får en bättre avgångstid än andra flyg, kan det vara bra att prova. En granne åker bara när det är billigt, typ 190:- till Ungern med handbagage.
Vad man bör diskutera är dessa billiga flygs extra klimatpåverkan om folk åker mer än vanlig.![]()
Det du säger håller jag med om och om det bara var det skulle jag inte se någon anledning att inte åka med dem heller.Förstår inte varför folk hetsar upp sig så fort Ryanair kommer på tal.
Deras erbjudande är enkelt och rakt på sak.
Billig flygbiljett = i stort sett ingen service.
Det är inte konstigare än att åka buss i Sverige. Man förväntar sig inte någon lyx, det är ganska obekvämt, kaffet är odrickbart och kostar massor....
Vi tar med oss egen matsäck i form av ett par kokta ägg, några mackor, ett par bananer och en chokladbit... Vattenflaskan fyller vi efter säkerhetskontrollen men innan vi går ombord.
För en hundring kan vi boka stol vid vingen och får bra benutrymme.
Ryan går i tid och kommer fram i tid. I stort sett alltid.
Enda frågetecknet med Ryanair är i så fall deras personalpolitik, men där ligger dom andra lågprisbolagen dåligt till också. Senast ut är Norwegian som vill ha billig personal på sina långdistansflygningar.
Lars
-ja vågar kanske man kan.. -men bör man stödja en
verksamhet som pressar personal med säkerhets-
ansvar och konkurrerar med andra bolag genom
att plocka ut hemligstämplat kommunalt stöd...
Förstår inte varför folk hetsar upp sig så fort Ryanair kommer på tal.
Deras erbjudande är enkelt och rakt på sak.
Billig flygbiljett = i stort sett ingen service.
Det är inte konstigare än att åka buss i Sverige. Man förväntar sig inte någon lyx, det är ganska obekvämt, kaffet är odrickbart och kostar massor....
Vi tar med oss egen matsäck i form av ett par kokta ägg, några mackor, ett par bananer och en chokladbit... Vattenflaskan fyller vi efter säkerhetskontrollen men innan vi går ombord.
För en hundring kan vi boka stol vid vingen och får bra benutrymme.
Ryan går i tid och kommer fram i tid. I stort sett alltid.
Enda frågetecknet med Ryanair är i så fall deras personalpolitik, men där ligger dom andra lågprisbolagen dåligt till också. Senast ut är Norwegian som vill ha billig personal på sina långdistansflygningar.
Lars
Har du tänkt på, att skriva på ett Forum även det har en klimatpåverkan?
Jodå det är sant! Inget är gratis här i Världen.
Ett bra erbjudande