Torre i början av december

Anna-lena

Ny medlem
Vi åker den 2 dec hur brukar vädret vara då. Är det varma kläder som gäller
Finns det någon julmarknad eller julfirande vid den här tiden hjärtaa

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi åker den 2 dec hur brukar vädret vara då. Är det varma kläder som gäller
Finns det någon julmarknad eller julfirande vid den här tiden

Hej Anna-Lena!
Ja det är inte så varmt så lite tjockare kläder bör man ha.
Inne bör man ha värme på så man inte fryser ihjäl :)
Jag kollade (eftersom jag är så noga med grader i min blogg :eyes: )
att dom senaste tre åren har det varit mellan 14-18 gr på dagarna.
Ömsom sol, ömsom mulet och nån regndroppe. MEN man vet ju aldrig :)
Man kan ha tur...

Marknaderna är som vanligt, julmarknad hade dom i centrum men den hade siesta (otroligt) när vi var där.
Kommer inte ihåg när. Den stora enorma julkrubban brukar ju vara klar runt 9:e dec.
Så firar man ett helgon med pompa och ståt nån av dagarna. Virgen de
la Purísima María, Jesu moder och det brukar vara helgdag. 8 dec. Torres skyddshelgon,
processioner och fyrverkeri....
Men allt brukar stå här när den månaden kommer:
http://www.aktivitorrevieja.com/sve/kultur/agenda/utv_begiv.php

Chao P :sol:

Tilläggas kan att i solen är det riktigt varmt, om det inte blåser för mycket. Folk går i shorts och T-shirt = turister. Gamla spanska tanter går i päls. Allt sett på Paseon...

Nya trådar

Back
Toppen