Gällande SVT-play och ONO så klarar dom inte av att leverera SVT-play i Valencia? En tekniker var två timmar här och kollade anslutningar och ledningar, byte vissa kopplingar, trots att jag envisades om att felet ligger innan fastigheten. Ville att någon i deras kopplings/servercentral skulle kontrollera om det gick där. Men det fick inget gehör, ”man skall ta seden, i det land man lever i”, det var SVT-play webbsida det var fel på, suck!
Eftersom jag tidigare kollat med en vän som har Vodafone Wi-Fi och detta gick utmärkt hos mig, så visste jag att felet var innan fastigheten. Nu kör jag Vodafone Wi-Fi i början på buffrande av SVT-play och sedan går jag in på ONO nätverket, på så sätt får jag fiberhastighet istället för bara upp till 3Mb som Vodafone har i Wi-Fi. (Dom kan ej leverera sin hastighet, upp till 20Mb där vi bor) Varför ONO fungerar efter en uppstart med Vodafone, är jag inte kapabel till att förklara. Dyrare blev det i varje fall, får se framöver vilken leverantör som är bäst på tårna.
Skall även titta på det senaste tipset om Hotspot Shield för att eventuellt se hela utbudet, av SVT-play.