Svenskområde? Populärast att flytta till..

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Jarl_Ekberg, 28 mars 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jarl_Ekberg

    Jarl_Ekberg Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2008
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Vilket område är populärast att flytta till i Spanien för svenskar? Om man vill bo med så många som möjligt omkring sig.. och vara delaktig i ett svenskcommunity. :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    spanskt område

    Skulle nog tro att det kvittar så länge du bara väljer Costa del Sol.. Finns svenskar längs hela kusten. Kanske också Gran Canaria, kanske jag har fel där, men finns det inte många svenskar där!?
     
  4. lundin

    lundin Ny medlem

    Blev medlem:
    3 april 2008
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0
    Nerja

    Populäraste områdena för svenskar misstänker jag är Nerja och Marbellaområdet. Men framförallt Nerja gillar svensken, kan inte begripa varför? Trångt och bergigt, då kan man lika gärna välja en grekisk ö. Personligen om skulle jag nog rekommendera Costa Azahar kusten, mellan Barcelona och Valencia, denna kust är på gång.. samt otroligt vacker, inte så gult och brunt som södra delen. ;:;;)
     
  5. monica7

    monica7 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 januari 2008
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1
    Den största svenskorten tror jag är Fuengirola. Vimmlar av oss landsmän där.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    mycket skandinavier är det också i Torrevieja området på Costa Blanca - och även där med svensk skola. Aktiva föreningar för skandinavier - störst MasAmigos ca 9-10000 familjer - se www.masamigos.com. Inte lika vacker trakt, men det mesta är mindre dyrt.... samma temeraturer som på Costa del Sol och aldrig minus på vintern ...
     
  8. erlkoenig

    erlkoenig Ny medlem

    Blev medlem:
    18 september 2008
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Solkusten inte så gulbrun

    Kom hit till Fuengirola i slutet av augusti och jag tycker det är grönt överallt. utrop2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...