Svenskar vill bo/semestra på Costa Blanca

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
och vi gjorde samma sak,,,, en liten lägenhet med två sovrum :)
bara hoppas att fler hakar på så vi blir fler än ryssarna,,,

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vad roligt att det är lite ungdomar på G! Jag bättrar inte på den statistiken för jag har haft boendet i några år nu.

Det att man köper ngt i Spanien är som om skulle köpa en sommarstuga. Det är väl bättre att ha "stugan" där det är nästan garanterat sol och värme! I Sverige kan ju hela sommarsemestern regna bort...

Och vi var 42 år när vi köpte. Fast det var 37 år sedan förstås :). Så vi kan inte bidra till den här aktuella statistiken. Kanske jag skulle starta en ny tråd, vem har "bott" här längst think.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Vi köpte ett hus i Agua Nuevas i December, det var en gemensam 70-års present (30 & 40). Vår dotter är snart två och hon trivs väldigt bra här...de gör vi också. Vi skulle när som helst rekommendera både unga och gamla att göra den perfekta investering i sig själv :-) Det finns ett hus ledigt i urbanisationen , så välkomna nya grannar!

Vår son och svärdotter (under 40) köpte i i höstas med sikte att så småningom pensionera sig i Torre (långsiktplanering!). Vi föräldrar får som pensionärer njuta av deras köp redan nu då vi ofta lånar deras lägenhet. Kanske det blir en lägenhet bara för oss när vi bott in oss i saltbyn.

Vi tillhör heller inte ungdomslaget,köpte 2009 och är 61,resp 59 år.

Dock känner vi oss unga och numera livsnjutare då vi pensionerat oss 2011;:;;):)

Vi köpte ett hus i Agua Nuevas i December, det var en gemensam 70-års present (30 & 40). Vår dotter är snart två och hon trivs väldigt bra här...de gör vi också. Vi skulle när som helst rekommendera både unga och gamla att göra den perfekta investering i sig själv :-) Det finns ett hus ledigt i urbanisationen , så välkomna nya grannar!

Vi har också hus (radhus) i Agua Nuevas och Residencial Habaneras, kanske grannar? :sol:

//J

Vi tillhör väl oxå dom som drar ner medelåldern! 39 och 35år med två barn 1 och 4år
Bor på Azul beach2 La mata sedan 2013

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Vi har också hus (radhus) i Agua Nuevas och Residencial Habaneras, kanske grannar? :sol:

//J

Vi är inte säkra på var det är. Om det är ovanför Paris mot skola till så var vi där och gick för en timme sedan. Vi bor i urbanisationen El Molino II, nära rondellen med den blåa tandpetaren :-)

Ja, DN hade en lite artikel i fredags 21/3 om att det är på Costa Blanca som intresset för att köpa bostad ökar mest just nu. Inslaget hade också en bild över Altea/Albir, mitt hus var med på bilden! Det tyckte jag var kul!

Och vi var 42 år när vi köpte. Fast det var 37 år sedan förstås :). Så vi kan inte bidra till den här aktuella statistiken. Kanske jag skulle starta en ny tråd, vem har "bott" här längst think.
rocio

Efter att ha fått ett vänligt påpekande i ett mail från Sule, en forummedlem som jag träffat tidigare, att jag "omöjligt kan vara 79 år" :):), ber jag härmed att få korrigera det jag skrev tidigare, att vi ska ha "bott" här i 37 år. Det ska vara 27 år. Jag är alltså "bara" 69 år ;;;).
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen