Solen och havet....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Preciosa

Veteranmedlem
Hola!!

Efter en osedvanligt ojämn vädervinter med storm och ösregn -senast
i fredags- så lyser nu solen från klarblå himmel sen dess. Den ska så göra
hela veckan. Vi har 25-28 gr på eftermiddagarna i skuggan.
Högsommarväder i Torrevieja och folk går i shorts och stränderna har massor
med solbadare. Increible no?
Man slutar aldrig av att njuta av detta fantastiska klimat. Speciellt när man
yrvaket läser mejlen på morgonen från Estocolmo där det stod minst
10 cm nysnö....och SMS från Lanzarote med vänner som frusit sen i torsdags
och fått inhandla tjockare kläder.

För eller emot...
Bara lite tonterías en este momento de Preciosa ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Denna vecka är vändningen på Kanarieöarna - litet svettigt på eftermiddagen!
Den globala uppvärmningen tog paus år 2008 och en bra bit in på 2009.

Oh my god Preciosa va jag blir avis... blir tokig på vädret här i Estocolmo där jag befinner mig nu!!!! :( Klar blå himmel och soooool.. finns det något bättre??
Som du sa så har vi häruppe MYCKET snö, fast idag börjar det slaska och det kommer hålla på ett tag! :(

Buenas noches a todos los foreros!!!

Det där är livet.. tänk va mycke gott värme och sol gör med kroppen... för att inte tala om vad det gör med humöret! Vad gör du om dagarna Preciosa? Skulle själv sitta med näsan i solen hela tiden :) Besöka vingårdar också skulle jag göra hiihihi.. längtar.. snart är man där!
kram på er

Solen och havet igen...

Hola!!

Ja Helene och Brenda...
Vad gör man...jag är ju pensionär - fattar det inte själv- men dagarna
går så otroligt fort.
Eftersom jag av en viss anledning lever "spanskt" så är det cafetería-
besök på morgonen (förmiddagen haha...) sen är ju kl redan 13 och
då är det lunch och siesta...
Jodå, det finns mycket att göra tex umgås med väninnor,sitta och filosofera
på en bänk på paseon och prata med gubbar och gummor. Utflykt, strandbesök, promenader, handla...sola och städa på terrassen som är stor.
Vattna blommorna...i värsta fall laga mat. Kostar bara 3-4E äta ute på vissa
barer och caféer så varför slita i köket...
Sen måste man ju koppla upp sig och skriva som nu och hålla kontakten
med Sverige, titta på TV som alla andra fast spansk då och TV på svenska på
datorn.
Ni ser vad viktiga saker man har att göra....
Hoppas ni får ha det så bra också, det är alla stressade människor värda!

Saludos/ P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack preciosa för att du delar med dig av detta, jättekul att höra, fortsätt att rapportera! Låter helt fantastiskt måste jag säga! Tror tyvärr många upptäcker de här delarna för sent i livet!
un abrazo

De första åren brukade jag nypa mig i armen - jag ville verifiera att jag inte drömde. Kan man verkligen ha det så bra? Ja! Nu ser jag bara fram emot att slippa vara svensk medborgare. Haken är att man först måste bli spansk medborgare och det tar minst tio år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen