små goa färskpotatisar...

styrsö micke

Ny medlem
kastar ut en kanske korkad fråga, till alla er som bor o verkar i torrevieja.
var köper man små färskpotatisar? har kollat på marknaden o inågra affärer(inte jättenoga) undrar bara om det finns?));)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Micke!

Ingen fråga är korkad här spainsmile

Den goda färskpotatis vi odlar hemma finns ju inte här.
Kanske den småpotatisen som odlas på Kanarieöarna
som man gör papas arrugados är nåt liknande. Man kokar den
med massa salt så den blir skrynklig.

Vet inte om skandinaviska affärerna här nere tar hem
färsk potatis från Sverige? Kanske till midsommar?
Aldrig sett men...

Ciao P :sol:

Ja du får ta med den. Är ju bland det godaste
man kan äta thumb
Kul att du läser min blogg. Gnäller just nu om myggen...:D
Den är så "giftig" här nere :( fast i natt slapp jag
efter en räd mot dom i går haha...

Kram P :sol:

Jag har köpt patatas nuevas hos min grönsakshandlare i Playa San Juan. Kanske inte riktigt smakade som de svenska, men gott nog! :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen